חיפוש

כל כמה זמן נצטרך לתקן את מחולל החמצן?

עבור מי שסובלים מלקות באספקת החמצן לגוף, מחולל חמצן הוא תנאי הכרחי לחיים סבירים. כיום ישנם מחוללי חמצן מסוגים שונים, אבל באופן כללי דרך הפעולה שלהם דומה. כמו כל מכשיר טכנולוגי אחר, גם מחוללי חמצן עלולים להתקלקל מידי פעם, והשאלה שעולה היא כל כמה זמן נצטרך לבצע תיקון של המחולל.

 

מהו מחולל חמצן

מחולל חמצן, כפי שניתן להבין מהשם שלו הוא מכשיר שהתפקיד שלו הוא ייצור חמצן. ההגדרה הזו אמנם לא מדויקת, כיון שחמצן הוא חומר שנמצא באוויר שאנחנו נושמים, והמכשיר לא באמת מייצר אותו. במצב תקין, מערכת הנשימה בגוף האדם יודעת כיצד לקלוט את האוויר דרך האף או הפה, לסנן אותו לרכיביו השונים, ביניהם כמובן החמצן, ואז לשלוח כל מרכיב למקום שצריך אותו.

מחלות או בעיות רפואיות שונות עלולות לגרום לאי אספקה של חמצן לגוף, מה שעלול להוביל לשיבושים חמורים במערכת הדם. בדיוק במקום הזה נכנס מחולל החמצן. המחולל מכיל בתוכו פילטרים פנימיים, שעוזרים לו לקלוט את האוויר שאנחנו נושמים, לסנן אותו, ולשלוח לגוף חמצן טהור בכמות הנדרשת.

מחולל חמצן

דרך הפעולה

כדי להבין מה התקלות שיכולות להתרחש במכשיר, חשוב להבין קודם כל איך הוא עובד. המכשיר מחולק לשני חלקים. החלק הראשון קולט את האוויר, מבצע לו סינון מסוים עד להגעה לרמת החמצן הרצויה. החלק השני של המכשיר מחדיר את החמצן הטהור למערכת הנשימה.

 

תיקון המכשיר

בתיקון המכשיר עלינו להבין קודם כל היכן נעשתה התקלה. התקלות השכיחות יותר הן שחיקה של הפילטרים, או וויסות לא נכון של המערכת. ככל שהמכשיר שלכם איכותי יותר, כך תוכלו להחזיק זמן רב בלי שתהיה בו אף תקלה באחד משני החלקים.

נייחים מול ניידים

מחוללי החמצן מתחלקים לשני סוגים, נייחים וניידים. המכשיר הנייח הוא מכשיר שמחובר לשקע חשמלי, והוא עובד על חשמל. המכשיר הזה נמצא בדרך כלל באותו מקום, כך שמספר התקלות בו בדרך כלל יהיה נמוך יותר מאשר במכשיר הנייד. את המכשיר הנייד צריך להטעין כדי שהוא יוכל לעבוד, והעובדה שאנחנו הולכים איתו ממקום למקום הופכת אותו לפגיע יותר.

כיום, ניתן להשיג מחוללי חמצן ניידים באיכות גבוהה, כך שטעינה שלהם תספיק לכם ל16 שעות שימוש. האיכות של המכשירים הללו גם יצרה מצב שבו מספר התקלות בהן נמוך על אף העובדה שמדובר על מכשירים ניידים.

 

לסיכום

מחולל חמצן הוא מכשיר שנועד עבור מי שסובל מבעיות במערכת הנשימה. כמו כל מכשיר שעובד על חשמל, גם מחוללי חמצן עלולים לסבול מתקלות מפעם לפעם. השאלה כל כמה זמן נצטרך לתקן את מחולל החמצן שלנו תלויה באיכות המכשיר, כאשר כיום עומדים לפניכם מכשירים איכותיים עם מספר תקלות מועט. זכרו גם לשמור על המכשיר ולהקפיד על הוראות היצרן כדי למנוע כל תקלה אפשרית.

מחולל חמצן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא