חיפוש

אם נוהגים לא שותים – 3 כללי בטיחות ביציאה לפאב

בשנים האחרונות, אלכוהול הפך לחלק בלתי נפרד מתרבות הפנאי בעולם המערבי, ובישראל בפרט.

יותר ויותר אנשים שותים כחלק מבילוי חברתי ואף בגילאים צעירים יותר, ולצערנו, יותר ויותר אנשים שותים ונוהגים.

על כן, בשביל להימנע ממצבים מסכני חיים, כאשר אנו יוצאים לבילוי שמעורב בו אלכוהול, חשוב להקפיד על כללי בטיחות בשביל לשמור על ביטחוננו האישי וכן ביטחון הזולת בכביש.

במאמר שלפניכם נדון ב-3 כללי בטיחות שחשוב ליישם בעת יציאה לפאב.

 

השפעת האלכוהול על הגוף

נהיגה בשכרות היא דבר מסוכן. אין עוררין על כך שהשפעת האלכוהול על הגוף משפיעה על הקשב של הנהג, תנועת העיניים, מהירות התגובה של הנהג, התפיסה החזותית, ועוד. לכן, נהיגה בהשפעת אלכוהול מהווה סכנה וגורם מרכזי לתאונות דרכים. בחלקים הבאים של המאמר, נדון בשלושה כללים חשובים במיוחד.

 

כלל ראשון – קביעת נהג תורן שאינו שותה כלל

אם שותים – לא נוהגים. הרי, זהו שם המאמר. בכל אחת מן היציאות חשוב לקבוע מבעוד מועד נהג תורן, כלומר, אחד מן החברים שאינו שותה כלל, בדגש על כלל, מתוך ידיעה שהוא אחראי על הנהיגה והסעת שאר החברים ליציאה. נכון, אמנם זה כיף לשתות ולהיות חלק ממה שכולם עושים, אבל אלכוהול אינו גורם ההנאה אלא רק חלק קטן ממנה. תורנות הוגנת שמתחלקת בין חברים שונים תגרום לכך שפעם בתקופת זמן לא תוכלו לשתות – ואין ספק שזה משתלם מאוד. לכן, קבעו מראש מי יהיה הנהג התורן.

 

כלל שני – הנהג התורן שתה? הגידו "לא"!

אי אפשר לצפות מראש את העתיד, בטח לא כשמדובר ביציאה או בילוי של קבוצת חברים שמעורבת בה אלכוהול ובסביבה דינמית כמו פאב, בר, מסיבה ודומיהם. לעיתים, קורים מקרים בהם הנהג התורן שקבענו שתה (וזה חוסר אחריות), ועל כן, זוהי האחריות של כל אחד מהחברים בנפרד וגם של כולם יחד (בעגה המשפטית – ביחד ולחוד…), להיות אחראים מספיק ולא להסכים לעלות לרכב יחד עם הנהג. לעיתים, תידרשו לפעולות כמו לקחת לנהג את המפתחות וכד'.

 

כלל שלישי – הכינו מראש אפשרויות תחבורה ציבורית

כשאתם צלולים ושקולים לפני היציאה או הבילוי, בררו מראש מה אופציות התחבורה הציבורית העומדות בפניכם. לעיתים יש קווי אוטובוס ומוניות שירות (למשל – קווי לילה שונים), ולעיתים תידרשו להתקשר לשירות מוניות, לכן, דאגו לכך מראש שיהיה לכם מספר של שירות מוניות בשליפה מהירה. נכון, אפשרויות אלו עשויות להיות יקרות יותר ומסורבלות יותר, אולם מבחינת עלות-תועלת, כמובן שעדיף להשקיע כמה עשרות שקלים נוספים או חצי שעה נוספת, בשביל להימנע מהסכנה הגלומה בנהיגה תחת שתיית אלכוהול.

ייתכנו עוד כללים נוספים שיסייעו לכם להתנהג בזהירות ובצורה חכמה בשביל להימנע ממצבים מסוכנים. בסופו של דבר, הקו הכללי שצריך להנחות אתכם הוא "היגיון בריא" – אם שותים לא נוהגים.

בר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »