חיפוש

כיצד קנאביס רפואי יכול לשפר את האיכות החיים לסובלים מכאבים כרוניים

על כל סגולותיו הנפלאות של צמח הקנאביס וקנאביס רפואי בפרט, ממוקמת הסולה לטיפול בכאבים כרוניים כאחת הברכות של הצמח המופלא. בזכות חומרים פעילים המצויים בצמח, ודואגים להעביר חומרים מזינים, ולהפעיל תהליכים נוירו ביולוגיים. אשר משפרים את יכולת העמידות לכאב וכאב כרוני בפרט. תוך כדי הצפה של מוקדים נוירולוגים בחומצות אמינו, מינרלים, חומצות מסוג אלפה אומגה ועוד. 

 

רקע כללי

כאב כרוני הוא בעיה בריאותית מרכזית, המשפיעה לרעה על מאות אלפי ישראלים בשנה ועולה מיליוני שקלים לקופה הציבורית מדי שנה. כאב כרוני ניתן לחלק לשלוש קטגוריות: כאב נוציספטיבי המתקיים על ידי הפעלה מתמדת של קולטני כאב (נוציפטורים); כאב נוירופתי הנובע מנגעים, מחלה או חוסר תפקוד של מערכת העצבים עם או בלי שינויים עצביים היקפיים; וכאב נוציפלסטי הנובע מרגישות של מערכת העצבים ללא עדות ברורה לנזק לרקמות או לעצבים.
טיפולים פרמצבטיים נוכחיים עשויים להיות מגבילים, ובמקרים מסוימים לא יעילים, תוך התחייבויות משמעותיות. קנאביס רפואי הוא אלטרנטיבה פופולארית יותר ויותר לטיפול לכל סוגי הכאבים, אשר זוכה לגיבוי מדעי ממיטב מוסדות המחקר הרפואי בעולם כולו.

קנאביס רפואי

סגולות קנאביס רפואי לכאבים כרוניים

(איור 1).3 התערבויות נוכחיות לכאב כרוני עשויות להשתנות במקצת בהתאם לסוג הכאב שנצפה (למשל אופיואידים לכאב נוציספטיבי, וגבאפנטינואידים או תרופות נוגדות דיכאון עבור כאב נוירופטי). התערבויות תרופתיות נוכחיות נוטות להיות ביעילות מוגבלת, כאשר פחות מ-20% מהאנשים מדווחים על הקלה בכאב של 50% או יותר.

4 גם כאשר מתקבלת הקלה בכאב, לתרופות הנוכחיות יכולות להיות תופעות לוואי משמעותיות – כולל פוטנציאל להתעללות/שימוש לרעה – ולעתים קרובות אינם מתאימים לשימוש לטווח ארוך

 

עדויות ליעילות של קנבינואידים בטיפול בכאב כרוני

הראיות ליעילותו של קנאביס רפואי בטיפול בכאב כרוני הוא מורכב ושנוי במחלוקת. סקירות שיטתיות ומטה-אנליזות רבות שנערכו ברחבי העולם, והגיעו למסקנות חיוביות אודות הפוטנציאל הרפואי של קנאביס רפואי לטיפול בכאבים כרוניים. אשר מדרגים את השימוש בקנאביס רפואי בטיפול בכאב כרוני שאינו סרטני, כיעיל במיוחד.

בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות, מדורג קנאביס רפואי כאחד הפתרונות הטובים ביותר לטיפול בכאבים כרוניים. עם אפקט משכך כאבים יעיל, אך נטול התמכרות פיסית קשה שנגרמת מלקיחת כדורים משככי כאבים. מחקרים מראים שצריכת קנאביס רפואי מגדילה את היכולת להתמודדות עם כאב בעד 70 אחוזים.

קנאביס רפואי

מוצרי קנאביס לשיכוך כאבים כרונים

שוק מוצרי הקנאביס הרפואי, המיועד לטיפול באנשים שסובלים מכאבים כרוניים הינו שופע בפתרונות שונים שיכולים לעזור בשיכוך אותם כאבים. מוצרים אשר מתאימים לאנשים שמעשנים ואנשים שמעוניינים לצרוך את הקנאביס הרפואי שלהם דרך שמן קנאביס. ישנם פתרונות רבים על השולחן. מומלץ להתייעץ עם רופא הכאב שלכם ועם רופא המשפחה לפני שתבחרו במוצר שמתאים לכם.

 

לסיכום

קנאביס רפואי הינו פתרון ידידותי ובריא לטיפול וניהול כאבי כרוניים. אשר צובר פופולאריות בשל סגולותיו הרפואיות אשר תורמות לשיפור איכות החיים של אנשים הסובלים מכאבים כרוניים.

קנאביס רפואי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא