חיפוש

כאבי גם אחרי שינה

בעידן המודרני יותר ויותר אנשים מתלוננים על כאבי גב ובמיוחד אחרי שינה.

קצב החיים שלנו מהיר מאוד ומאופיין באורח חיים יושבני מול מסכים ברוב שעות היום, מה שמעמיס על החוליות והמפרקים בגופנו.

מעבר לסיבות אלו, הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב היא שינה לא נכונה, אבל אל תדאגו – כיום, ניתן לזהות ולטפל בכך ביעילות.

 

מה גורם לכאבי גב אחרי שינה?

כאבי גב הפכו לתופעה שכיחה ביותר אצל צעירים (60 – 20) ומרביתם אפילו לא מאובחנים נכונה, מכיוון שיכולות להיות שלל סיבות לכאבים אלו.

כשמדובר בכאבי גב אחרי שינה, יש מחלה שכיחה יחסית שכדאי להכיר – דלקת חוליות מקשחת, "המחלה הבלתי נראית". דלקת זו היא למעשה מחלת פרקים דלקתית אשר גורמת להתקשחות של עמוד השדרה ולכאבים ממושכים בגוף. רבים מהאנשים אשר סובלים מתסמיני הדלקת לא מודעים לקיומה ולכן, לא פונים לקבלת טיפול רפואי מתאים. הסיבה המרכזית לחוסר המודעות למחלה היא שהסימנים התחלתיים שלה הם למעשה כאבי גב תחתון וכאבי מפרקים, שתי תופעות מאוד נפוצות שרבים פשוט חיים איתן.

מעבר למחלה זו, יכולות להיות שלל סיבות נוספות לכאבי גב אחרי שינה שאתם יכולים לשלוט עליהן כמו – אכילה לא נכונה, תנוחת שינה לא נכונה, וויתור על שעות שינה, היעדר פעילות גופנית ועוד.

 

מה אתם כן יכולים לעשות כדי לשמור על הגב שלכם בשינה?

להשקיע בסביבת השינה שלכם

בחרו מיטה שמתאימה לכם גם בגודל וגם בגובה שלה. בחרו מזרון נוח ותומך ברמה מספקת בגב שלכם וכמובן, בחרו נכונה את הכרית לראשכם המותאמת למבנה הכתפיים שלכם.

 

להקפיד על תנוחת שינה בריאה

יש קשר מובהק בין תנוחת השינה לכאבי גב, יכולת להירדם ואפילו בתפקוד ביום שאחרי. הכי מומלץ לישון על הגב או על הצד אבל עם כרית בין הברכיים בנוסף לכרית מתחת לראש (כדי ליצור תמיכה בעמוד השדרה). השתדלו לא לישון על הבטן מכיוון שתנוחה זו יוצרת עומס על שרירי הצוואר ועמוד השדרה.

 

לשים לב לביצוע תנועות עם הגוף במהלך היום

לתפקוד במהלך היום יש חשיבות בהתפתחות כאבי גב שעלולים להפריע לכם במהלך היום והשינה. נסו להימנע מפעולות כמו כפיפה או הרמה של משקלים כבדים ואם אין ברירה עשו אותן נכון מבלי לפגוע בעמוד השדרה. אחת התנועות הנפוצות ביותר בעולם היא ישיבה ממושכת לאורך היום, נסו לשבת זקוף (ב – 90 מעלות) גם למען כאבי הגב שלכם וגם למען שיפור היציבה.

 

לשלב פעילות גופנית בסדר היום שלכם

מומלץ מאוד לחזק את השרירים באזור הכואב בגב, על מנת למנוע חזרה של הכאבים או לפחות הפחתה בהם. ידוע שבזמן הכאבים יש קושי לבצע פעילות גופנית, אבל אל תוותרו ותעשו פעילויות שמתאימות לכם ולרמות הכאב שאתם חווים. למשל, צאו להליכה / ריצה, תעשו מתיחות או עוד פעילויות שלא מעמיסות על הגב שלכם.

לצערי, כאבי גב זוהי תופעה מאוד נפוצה ולא מטופלת במיוחד בעידן הנוכחי, אבל אל תתייאשו! תתחילו לשים לב לתסמינים שלכם, לרמת הכאב ותעשו שינויים קטנים אשר יכולים לשפר משמעותית את המצב. במידה ואתם סובלים במיוחד, אנא תפנו לרופא לקבלת טיפול מקצועי וספציפי למצבכם.

 

איש סובל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »