חיפוש

3 יתרונות להתקנת קודן לרכב

בשנים האחרונות, תופעה ההולכת ומתרחבת היא תופעת גניבת הרכבים.

בשל כך, רבים מן הרכבים בישראל, מאובזרים בקודן.

מהו קודן ומהם היתרונות להתקנת קודן לרכב? בואו נתחיל.

 

הקדמה

להתקנת קודן לרכב, שלל יתרונות. אך טרם נדבר על יתרונות אלו, יש לציין כי לא בכל המקרים הבחירה האם להתקין או לא תהיה בידכם. חברות ביטוח רבות דורשות כתנאי סף על מנת לבטח את רכבם – התקנת קודן לרכב.

מה קורה אם חברת הביטוח שלכם אינה מחייבת התקנת קודן? כך או כך, אל תוותרו על ההתקנה.

 

קודן לרכב – מהו?

קודן הוא לוח מספרים, אשר מחובר למערכות הרכב. על מנת להתניע את הרכב, יש צורך בהקשת הקוד לרכב, אשר נקבע מראש, וידוע רק לבעליו.

 

איך בוחרים קודן?

כאמור, לא פעם התקנת קודן לרכב היא דרישת חובה מחברות הביטוח, והם אלו שיבחרו את סוג קודן הרכב ואת רמת הגנתו. אך לאלו שאינם מחויבים מחברת הביטוח בהתקנה, איך בכל זאת בוחרים קודן לרכב?

את קודן הרכב נבחר לפי שני פרמטרים – מקום המגורים וסוג הרכב. ישנם רכבים אשר נחשבים לנפוצים יותר בקרב גנבים. כך גם אזורי מגורים מסוימים, אשר בהם נפוצה תופעת הגניבות. כאשר רכבכם או אזור מגורכם עונה על כך, בחרו בקודן לרכב המספק את ההגנה המקסימלית.

 

הגנה מקסימלית מפני גנבים

היתרון הבולט מעל כולם, הוא העובדה כי על מנת להתניע את הרכב, יש צורך בקוד. כך, רק בעליו של הרכב יכולים להתניע אותו ולהשתמש בו. פורץ אשר הצליח לפרוץ לרכבכם, אך אינו בעל גישה לקוד, אינו יוכל להתניע את הרכב ולגנוב אותו.

כאשר הפורץ ינסה לנתק את קודן הרכב, הוא יאבד זמן רב, אשר עשוי להציל את רכבכם מגניבה. בזמן ניסיונותיו של הפורץ, תופעל מערכת האזעקה של הרכב אשר זאת מדווחת לבעליו ולמוקד, כך שתוכלו להגיע בזמן. בנוסף, הפורץ יהיה חשוף לעוברי אורח אשר יכולים לשים לב לניסיונות הגניבה.

 

הרחקה מראש

יתרון נוסף של קודן הרכב, טמון בעובדה כי פורצים וגנבים רבים, יתרחקו מראש מרכבכם כאשר יראו קודן מותקן. הגנבים יעדיפו לוותר מראש, ולחפש רכב אחר אשר אינו בעל קודן.

 

הגנה מפני הילדים

בהמשך לכך, קודן הרכב מגן לא רק מפני פורצים וגנבים, אלא גם מפני ילדים. באם לילדיכם יש רישיון, אך הם תחת תקופת הליווי, גם אם הם בעלי גישה למפתח, לא יוכלו הילדים לנסוע מבלי הקוד. כך שבכל פעם שירצו לצאת עם האוטו ללא מלווה, לא יוכלו לעשות זאת. עובדה אשר מאפשרת לכם ההורים לישון בראש שקט, ללא חשש מתאונות. בשורה תחתונה, קודן רכב יכול להציל חיים.

 

מספרים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא