חיפוש

4 טיפים לבחירת עורך דין מקצועי בנושא הטרדה מינית בעבודה

הטרדות מיניות במקום העבודה מאוד רווחת – מקום העבודה מאפשר קרבה בין קולגות ואף דורש מקום להיות בקשר מתמיד על מנת לבצע את עבודתם כהלכה. ישנם עובדים שמחליטים לנצל את הקרבה הכפויה שמקום העבודה מייצר על מנת להטריד מינית.

האופי של ההטרדות המיניות במקום העבודה הוא מגוון מקום – שליחה של הודעות לא נעימות במייל או בטלפון, הפצת מידע מסוימת, הערות על מראה או התנהגות ואף הצעות מגונות למעשים כאלו ואחרים שייעשו על ידי אחד מהשניים.

בעקבות הנסיבות הרבות שבהן הטרדה מינית במקום העבודה נוצרת – ישנה חשיבות מיוחדת לבחירה מושכלת של עורך דין על מנת למצות את הדין עם המטריד ממקום העבודה מבלי לתת לו לחמוק מן הדין ולצאת ללא עונש או חובת פיצויים.

 

התמקצעות

הטיפ החשוב ביותר בכל הנוגע לבחירה של עורך דין להטרדה מינית בעבודה הוא ההתמחות של עורך הדין בתיקים מן הסוג הזה. ככל שעורך הדין פועל בתיקים כמה שיותר דומים וניצח – כך הסיכויים שלו להצליח גם בתיק הזה גבוהים משמעותית.

כאשר נאמר תחום התמחות לא מדובר רק על דיני נזיקין אלא בתחום של הטרדות מיניות ובאופן יותר ספציפי ייצוג של מוטרדים ומוטרדות ועדיף במקום העבודה. על אף שנראה שמדובר בהבדל קטן בין תביעה להגנה, למעשה מדובר על הבדל עצום בטכניקת העבודה של עורך הדין.

 

וותק

החוק למניעת הטרדות מיניות חוקק עוד לפני שנת אלפיים – משמע שלאורך יותר מעשרים שנים נוצרו תקדימים בכל הנוגע ליישומו של החוק ובפרט בסוגיות של הטרדה מינית במקום העבודה. ככל שעורך הדין וותיק יותר כך הסיכויים שהוא ינצח בתיק עולים גם כן.

מדובר על שנים משמעותיות מאוד בעבור עורך דין. עורך דין וותיק יודע כיצד לטעון בפני בית משפט, להתנהל מול עורכי הדין ולהכין את הלקוחות להליכים המשפטיים ולקשיים הייחודים של תיקי הטרדה מינית.

 

פניות

ככל שעורך דין מנהל תיקים רבים – כך הזמן הפנוי שיהיה לו ללקוח חדש קטן. כמובן שהדבר יכול להתאים ללקוחות מסוימים – בייחוד כאלו שהתיק שלהם פשוט יחסית. אך כאשר מדובר על לקוחות עם תיקים מורכבים הזמן של עורך הדין הוא חשוב במיוחד והכרחי על מנת לנצח בתיק. לכן, יש לבחור בעורך דין שמייצג אמנם מספר לקוחות אך עדיין יש לו את הזמן לטפל באופן יסודי בתיק.

 

רגישות

כאשר מגיעים לפגישה עם עורך הדין, בייחוד בנושאים של הטרדות מיניות – ישנה חשיבות מיוחד לכל הנוגע לרגישותו של עורך הדין למוטרדת ולקשיים שלה. לכן – יש לוודא שעורך הדין רגיש מספיק לסיטואציה שבה נמצאת הלקוחה.

 

סיכום

כאשר בוחרים עורך דין להטרדה מינית בעבודה יש להקפיד על כך שתחום ההתמחות שלו הוא זה, שהוא וותיק, יש לו פניות ורגישות לקשיי הלקוחות.

4 טיפים לבחירת עורך דין מקצועי בנושא הטרדה מינית בעבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »