חיפוש

זכויות ילדים חולי צליאק

אנשים רבים מכירים את מחלת הצליאק, אך אינם מבינים מזה בדיוק אומר או מזה אומר להיות הורים לילדים חולי צליאק. אז האמת שיש המון ילדים שלא היו רוצים להיות חלק מהמועדון שנכפה עליהם בכוח. בשנים האחרונות המודעות לחולי צליאק הלכה וגדלה וגם הזכויות של הילדים שלכם. אז מה הזכויות של הילדים שלכם? 

 

תסמינים של מחלת הצליאק

מחלת הצליאק או בשמה השני ״מחלת אלף הפנים״ היא מכיוון שההשפעה שלה שונה מאוד מאדם אחר לאדם אחר. מחלה זו יכולה להתפתח בכל גיל ויכולה להיות ללא תסמינים בכלל בילדות, בהתבגרות וגם בגילאים שהם בוגרים. ישנם תסמינים שונים למחלת הצליאק כמו שלשולים, הקאות, בטן נפוחה, כאבי בטן ועוד.

יש חולי שאין להם תסמינים כלל והם מתגלים באמצעות סימפטומים כמו משקל נמוך, תת ספיגה של חומרים, ברזל נמוך או פצעים בפה ונשירה של השיער. אצל הילדים בעיקר זה מתבטא במשקל נמוך, הקאות, שלשולים כאבי בטן וגם בטן נפולה כמו אצל מבוגרים. הם יכולים לחוות גם תסמינים כמו אנמיה, אפטות, בעיות שיניים, אנמיה, מחסור בוויטמינים ומינרלים, חוסר שקט ועוד.

 

זכויות בביטוח לאומי

אחת מהמקרים שחולי צליאק יכולים להיות מוכרים ממוסד ביטוח לאומי, היא תחת אלרגיה מסכנת חיים. הורים לילד שסובל מאלרגיה שמסכנת חיים יוכל לקבל קצבת נכה החל מגיל 9 חודשים עד לגיל 10. על מנת לקבל הכרה בכך, תצטרכו ללוות את הילד שלכם לתבחיני אלרגיה שיבדקו את האלרגיה לגלוטן למשל. תהיה המלצה למזרק אפיפן, שהילד יקבל ממוחה אלרגיות. וגם יהיה קיים תיעוד רפואי בזמן אמת, על התקף שכולל בתוכו רכיב נשימתי. במקרה שאין תיעוד, הילד יהיה זכאי לקצבה אם הוא סובל מאסטמה פעילה למשל, או אם קיים ליקוי אחר שפוגע בשיקול הדעת.

 

איך מגישים את הבקשה

תחילה יש למלא טפסים לקצבתו של הילד. לאחר מכן יש לבצע תבחיני אלרגיה כשיידרש ממרפאת האלרגיה. תצטרכו לקבל גם המלצה רופא מומחה לאלרגיה וגם להמלצה לקבל מזרק אפיפן. בנוסף תצטרכו תיעוד רפואי בזמן אמת, שכולל את ההתקף ועקב כך הילד נמצא במצוקה נשימתית.

ככל שתצרפו יותר מסמכים לתביעה, כך המוסד לביטוח לאומי יוכל לבדוק את הזכאות של הילדים של שלכם לזכאות לגמלת נכה. במקרה שתקבלו זכאות על המסכים שהגשתם, תוכלו לבקש בתוך 45 ימים בדיקה בוועדה. בכדי לדעת יותר טוב על זכויות ילד נכה והליך הגשת הבקשה לגמלה היכנסו לאתר שלנו, ונשמח לעזור לכם בהגשת הבקשה.

 

לסיכום

צליאק יכולה להיות מחלה מאוד קשה עבור הילדים שלכם, ולעיתים ישנה רגישות כל כך גבוהה עד שהיא יכולה לסכן חיים. לפי המוסד לביטוח לאומי תוכלו לקבל קצבת נכות לילדים שלכם תחת אלרגיה מסכנת חיים. תצרכו לצרף מסמכים ולהגיע לבדיקות יחד עם ילדכם ובסופו של דבר הוועדה תחליט על חומרת מצבו של הילד.

מחלת צליאק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »