חיפוש

זיכוי מעבירת איומים ותקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש

תקיפה הגורמת חבלה ממשית עלולה להסתיים בעונש חמור, בעיקר אם היא מתבצעת כלפי קטין.

עם זאת, התייעצות עם עורך דין פלילי שמכיר את התחום ובקיא בו בהחלט יכולה לסייע ואף להגיע עד כדי זיכוי

החוק מתייחס בחומרה אל עבירות אלימות כאלה ואחרות. בין היתר, הוא קובע איזה סוג של עונש צריך להינתן בגין עבירות איומים. מצד אחד, עבירת איומים מגלמת בתוכה עונש פחות חמור מאשר עבירה שבה הופעלה אלימות בפועל. מצד שני, יש משמעות לשאלה כלפי מי בוצעה העבירה.

אחד האירועים החמורים שאליהם מתייחס החוק הוא למשל עבירת איומים שכוללת בתוכה תקיפין קטין בידי אחראי ועד כדי גרימת חבלה של ממש. כאן יש נסיבות שפועלות לרעת הנאשם, כי העבירה עצמה מתייחסת לתקין, כי היא מבוצעת בידי מישהו שמוגדר אחראי וכי היא גרמה חבלה אמיתית.

 

מה עושים כדי להגיע למצב של זיכוי?

העניין הוא שהתייעצות עם עורך דין פלילי בהחלט יכולה לסייע. יש מקרים שבהם עורך דין כזה מכיר פסקי דין תקדימיים של עבירת סחיטה באיומים, או נסיבות שבהן הוא בודק את פרטי המקרה לעומק ומגלה ראיות שתומכות בעמדת הנאשם. אם התיק מתנהל לשביעות הרצון של עורך הדין והלקוח שלו, הוא יכול להגיע אפילו עד כדי זיכוי מלא.

במילים אחרות, זיכוי מעבירת איומים ותקיפת קטין בידי אחראי היא תוצאה הרבה יותר שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. גם אם מביאים בחשבון את העובדה שאותה תקיפה לכאורה גרמה חבלה של ממש, צריך לבדוק לעומק את הנסיבות שבהן היא התקיימה.

 

מתי קובעים זיכוי?

יש פסקי דין קיימים שמהם אפשר ללמוד על הנסיבות של זיכוי מעבירת איומים ותקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש. באחד מפסקי הדין הללו, בית המשפט קבע למשל שמגרסת הקטין לא עלה תיאור חד משמעי לגבי האירוע. יתרה על כך, השופט הזכיר שמדובר במשפט פלילי – ולכן על התביעה להוכיח מעבר לכל ספק סביר את המיוחס לנאשם. היות ולא הגיעה הוכחה כזו ולא הוצגו עדויות או ראיות, בית המשפט זיכה את הנאשם. כמו כן, בנוגע לעבירת האיומים קבע בית המשפט שהתביעה לא הצליחה להוכיח את הנדרש כי גרסת הנפגע לא הייתה אמינה.

 

התייעצות עם עורך דין – הפעולה החשובה ביותר

המקרה הספציפי של זיכוי מעבירת איומים ותקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש מוכיח את החשיבות של התייעצות עם עורך דין. מה שנדמה ממבט ראשון כסיטואציה משפטית בלתי אפשרית, הופך בליווי איש מקצוע מיומן לנושא שניתן לרדת לחקר האמת שלו.

בשורה התחתונה, כדאי מאוד לבחון מקרים של עבירות אלימות ולהתייעץ עם עורך דין לגבי כל שאלה או התלבטות על נסיבות מיוחדות.

 

משקל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »