חיפוש

5 השפעות חיוביות של שום שחור על הבריאות

בסוגי הבישול השונים ובצריכת המזון היומיומית, כמויות השום שאנו צורכים משתנות בין אדם לאדם לפי העדפות אישיות וטעם מועדף.

רובנו מאמינים כי השום הוא פצצת טעם טובה לאוכל ותו לא, אך השום – הלבן והשחור – הוא תוסף תזונה בריא בעל השפעות חיוביות רבות על הבריאות.

במאמר הבא, ריכזנו עבורכם את ההשפעות הבריאותיות של השום השחור על הבריאות – ולמה כדאי לכם להתחיל לצרוך אותו.

 

שום שחור – לא מה שחשבתם

השום שאנו צורכים בבישול היומיומי נקרא שום לבן. בן דודו, השום השחור, נצרך בצורה משמעותית פחות מהשום הלבן ביום יום, אך סגולותיו הרפואיות יגרמו לכם לחשוב אחרת. שיטת הייצור של כל אחד מסוגי השום שונה, ועל כן נתמקד במאמר זה בסגולות השום השחור.

 

מהו השום השחור?

השום השחור, כאמור, דומה לשום הלבן, אך מיוצר בשיטה שונה – השום השחור עובר אפייה ארוכה (באורך כחודש) והתססה בלחות וחום. השום השחור מכיל ערכים תזונתיים חשובים, ביניהם אליקסין ואליצין, סלניום, גופרית, ארגינין ועוד. טעם השום השחור מתוק ועדין מטעם השום הלבן, ובהפיכתו לתוסף הריח נעלם. לשום השחור השפעות חיוביות על הבריאות, עליהן נפרט כעת.

 

חיזוק המערכת החיסונית

במזרח הרחוק, המקור של שום שחור, השימוש העיקרי בו הוא לחיזוק המערכת החיסונית. בפרט, השום השחור משמש במזרח לטיפול במקרים הנוגעים למערכת הנשימה – דלקות, שיעולים, גודש באף וכדומה.

תוסף התזונה המכינים כיום מהשום השחור מסייע למערכת החיסונית בעיקר מול נגיפים.

 

סיוע בירידה במשקל ושיקום לב

תוסף התזונה העשוי מתמצית השום השחור מסייע ומזרז ירידה במשקל, ואף מסייע לגוף בתפקוד במצבי סוכרת ועודף משקל. בנוסף, התוסף מסייע בהחלמה לאחר התקפי לב ואף מפחית את הסיכוי להתקף או לבעיות לב.

 

מעכב גדילת תאי סרטן

לשום השחור מספר סגולות הנוגעות להפחתת הסיכוי למחלת הסרטן – ראשית, מיצוי שום שחור מסייע במקרים מסוימים לעיכוב גדילת תאים סרטניים במעי הגס, יחד עם יכולתו לעיכוב הגדילה של תאי סרטן במערכת העיכול העליונה. בנוסף, במחקרים שנעשו על חולי לוקמיה התגלה כי לשום השחור ישנה יכולת לעכב את התאים החולים.

 

סיוע במניעת קרישת יתר

לשום השחור השפעה נוספת מעודדת על הדם – למיצוי ישנן יכולות לסייע בדילול הדם בזכות השפעתו הנוגדת קרישת יתר.

 

איזון רמות הסוכר בגוף והגברת נוגדי חמצון

בתהליך ההתססה המבוצע על מנת ליצור את השום שחור, נוצרים בו חומרים המאזנים את רמות הסוכר בגוף ואף מסייעים להפקת האנרגיה. עובדה זו תורמת במיוחד לעוסקים בספורט ובפעילות גופנית, יחד עם תהליכי החלמה. בנוסף, לתוסף השום השחור ריכוז גבוה של נוגדי חמצון – דבר המסייע לשמור, באופן כללי, על בריאותנו.

 

לסיכום

השום השחור הוא תוסף תזונתי מדהים, בעל סגולות רפואיות ייחודיות התורמות לשמירה על הגוף בשגרה והתמודדות עם מחלות רבות.

 

ראשי שום

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »