חיפוש

החלמה ושיקום לאחר ניתוח בקע: למה לצפות

ניתוחי בקע בבטן, במפשעה, בטבור או בסרעפת, עושים סדר מחודש בגוף: החזרתם למיקומם האידיאלי תחזיר גם אתכם למסלול שגרה תקין. גילוי מוקדם יסייע באופן מושלם "להשיב איברים לגבולם". ההליך הכירורגי המתקדם מאפשר מינימום פלישה נראית לעין ומקסימום נוחות לאחר הניתוח. 

 

עושים סדר

הדור החדש בכירורגיית ניתוחי בקע הופך את תהליך ההחלמה לקל ויחסית מהיר. תוך שבוע ניתן לחזור בהדרגה לפעילות, ללא הרבה כאבים, ועם מזכרת קטנה ואסתטית של האזור המנותח. בתום ימי האשפוז, יש לפעול לפי ההמלצות של הצוות הרפואי, לקידום החלמה מהירה ומלאה.

ניתוחי בקע

תסמינים לאחר הניתוח

חולשה, כאבים, אי-נוחות וקושי זמני ביציאות, הם חלק מתסמיני ההחלמה של ניתוחי בקע ובתום הניתוח מצפה לך שבוע של התחזקות והתאוששות במסגרת האשפוז. זה הזמן להחזיר לגוף, בעזרת הצוות הרפואי, את הכוחות. בשעה טובה האיבר המנותח חזר למקומו. כעת הגוף מתכונן  לקראת "שעת-כושר" בדרך ללמוד את הסידור החדש – כל האיברים במקומם.

 

3 דגשים לטיפול המשך לאחר אשפוז

החלמה מניתוח בקע נמשכת מעבר לימי האשפוז, לעיתים עד 3 חודשים. הבית אמנם מחכה לך, אבל כמחלים בפוטנציה חשוב להתנהל נכון עד החלמה מהירה. שמירה על היגיינה, תזונה מאוזנת ופעילות גופנית מתונה, הם היסודות שיבטיחו המשך החלמה תקינה עד חזרה מלאה לשגרה. נדרש אורך-רוח, במיוחד עקב הכרח לחזור בהדרגה לפעילות גופנית.

 

  • היגיינה

24 שעות לאחר הניתוח מותרת רחצה. יש לשטוף את האזור המנותח בעדינות במים וסבון. במידה ואין הפרשה – אין צורך בחבישה.

 

  • תזונה

תפריט מסודר וזמני ארוחה קבועים כמו גם שתייה מרובה יתרמו את חלקם. כאמור, נטייה לעצירות בעקבות הניתוח היא תסמין נפוץ, לכן חשוב להקל על מערכת העיכול דרך תזונה מותאמת ומיטיבה. במידת הצורך אפשר לפנות לייעוץ תזונתי ובניית תפריט שישים דגש על חיזוק הגוף במסגרת תהליך ההחלמה, התאוששות האזור המנותח בפרט וחיזוק הגוף מבפנים.

ניתוחי בקע

  • חזרה לפעילות גופנית

מכון הכושר יחכה. מדובר בחזרה מאוד הדרגתית לפעילות, וכדי לשמר את תוצאות הניתוח יש להימנע מפעילות שמאמצת יתר על המידה את הגוף. במשך 3 השבועות שלאחר הניתוח – הרמת משאות כבדים היא לא חלק מהתפריט. גם בתום מגבלת 3 השבועות יש לנהוג במתינות. באשר להרמת משאות מעל 2 ק"ג – יש להימנע במשך 3 חודשים לאחר הניתוח.

 

תופעות שמחייבות ביקורת רופא

בתקווה שהסעיף הזה לא יהיה רלוונטי, לאחר שפעלתם לפי כל ההנחיות – יש כמה תסמינים שדורשים פנייה לרופא או למיון: חום (מעל 38 מעלות), נפיחות/אודם באזור המנותח, הפרשה מהחתך. כאמור, מקווים שתדלגו על השלב הזה.

 

לסיכום

ניתוח בקע נחשב כיום לניתוח פשוט יחסית, עם מינימום כאבים ועם החלמה מלאה ומהירה ביותר. אם תהיו קשובים לרופא המנתח ותפעלו בהתאם להנחיותיו, צפויה לכם תקופה קצרה של החלמה, לאחריה תוכלו לשוב לשגרת יומכם בתפקוד מלא.

ניתוחי בקע

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בדק בית
מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו,

קרא עוד »