חיפוש

החזרים לסטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית

לפני מספר שנים פעל הממשל האמריקני להקלת הנטל הכלכלי המוטל על סטודנטים במדינה. השיטה אותה הוא מצא על מנת לעשות זאת היא מתן אפשרות להחזר מס. החזר מס זה מתבצע בעבור הכרה בהוצאות מסוימות כניכויים למס, ובכך מתאפשר החזר מס. בפסקאות הקרובות נבחן מנגנון זה ונציג את עקרונותיו העיקריים. 

 

הסטודנט האמריקני

הסטודנט האמריקני הממוצע צריך לשאת בעול כלכלי גדול מאוד. הוא חייב בתשלומים גבוהים מאוד עבור שכר לימוד ועבור כלכלת היום יום שלו. על מנת לשאת בהוצאות אלו, רבים מהם נאלצים ליטול הלוואות גבוהות אותם הם נדרשים להחזיר שנים רבות קדימה. הממשל האמריקני אשר הכיר בעול זה פתח צוהר להחזרי מס לסטודנטים אמריקניים, אשר חל גם על אזרחים אמריקניים שאינם תושבי ארה"ב ושאינם לומדים בה.

 

מי עשוי להיות זכאי?

ישנם מספר תנאים מצטברים בהם יש לעמוד על מנת לקבל הכרה לזכאות בהחזרי מס. ראשית, על המבקש להיות אזרח אמריקני; שנית, עליו להיות סטודנט במוסד מוכר הלומד את מספר השעות הדרוש; שלישית, הוא לא הורשע בעבירה פלילית. החזרי המס יכולים להתקבל עבור עד ארבע שנות לימודים אקדמיות. בכל מקרה, עבור פרטים נוספים לעניין הזכאות תוכלו לבדוק באתר https://masamerica.co.il.

 

הוצאות מוכרות במס

הרעיון הבסיסי היושב בגין החזרי מס הוא החזרים עבור הוצאות אשר משרתות את תכלית ההכנסה. כלומר, כאשר מדובר בבית עסק למטרת רווח, ההוצאות המוכרות הן כל מה שהוא הוציא על מנת להכניס את הכנסותיו. לדוגמה, הוצאותיו של בית דפוס עבור נייר יוכרו להחזר/ניכוי מס.

לעניין הסטודנט האמריקני, ההוצאות המוכרות במס הן הוצאות עבור שכר הלימוד, הוצאות עבור חומרי לימוד והוצאות הרשמה. כלומר, הוצאות הקשורות במישרין ללימודים עצמם. הוצאות עבור מגורים והוצאות אישיות אחרות אינן מוכרות לטובת החזר מס.

 

מוסדות ישראליים

בעוד המוסדות האמריקניים כולם (או רובם לפחות) מוכר כמוסדות המזכים באפשרות להחזרי מס, בישראל ישנה רשימה מוגבלת של מוסדות מוכרים והם בעיקרם אוניברסיטאות: אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, הטכניון, אוניברסיטת רייכמן.

 

הפרוצדורה

הפרוצדורה לקבלת החזרי מס לסטודנטים עשויה להיות מעט מסובכת למי שאינו מצוי בנבכי הביורוקרטיה האמריקנית. ישנו טופס ייעודי אותו צריך למלא וכן רשימה של אסמכתאות אותן יש לצרף לבקשה שאתם מגישים. כל אלו צריכים להיות מדויקים ובהתאם להנחיות החוק האמריקני.

 

לסיכומו של דבר

ארה"ב מכירה באפשרות להגשת החזרי מס לסטודנטים בעלי אזרחות אמריקנית. אפשרות זו נועדה להקל על הנטל הכלכלי הכבד המוטל על כתפיהם של סטודנטים הזקוקים לכל סיוע כלכלי. אפשרות זו חלה גם על בעלי אזרחות הלומדים במוסדות המוכרים בישראל. לכן, אם אתם סטודנטים בעלי אזרחות אמריקנית נכון יהיה שתבדקו אפשרות זו ותפעלו בהתאם.

סטודנטים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לחשב את היקף המעגל
כיצד מחשבים היקף מעגל?

כבר אלפי שנים בני אדם מתעניינים בטבע ובמדע, עורכים ניסויים וחישובים, ומנסים להבין טוב יותר את העולם שבו אנו חיים. מדובר על דברים שנראים לכאורה

קרא עוד »
קסם וביצוע
מה לומד אמן חושים?

בעידן זה, כל אחד יכול להפוך לאמן חושים. כל אחד יכול ללמוד את הסודות כיצד לבצע קסמים ולהרשים אנשים ביכולותיהם. עם זאת, להיות אמן חושים

קרא עוד »