חיפוש

הוטרדתי מינית במסיבה מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה שכיחה. היא יכולה להתרחש בכל מקום, כולל במסיבות. אם אתם חווים הטרדה מינית במסיבה, חשוב לדעת שיש לכם זכויות וישנם דברים שאתם יכולים לעשות כדי להגן על עצמכם – על כך במאמר הבא.

 

מהי הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא כל התנהגות בעלת אופי מיני שאינה רצויה. היא פוגעת בצנעת הפרט או בכבודו. הטרדה מינית יכולה להתבטא במגוון דרכים כמו:

  • נגיעה פיזית לא רצויה
  • הצעות או הערות בעלות אופי מיני
  • שימוש בשפה או בתמונות בעלות אופי מיני
  • התנהגות מאיימת או מטרידה

 

מה לעשות אם אתם חווים הטרדה מינית במסיבה?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להבין שאתם לא לבד. הטרדה מינית היא תופעה שכיחה וישנם אנשים רבים שיכולים לעזור לכם. לפיכך, אם אתם חווים הטרדה מינית במסיבה, הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות. ראשית, אם אתם יכולים, הרחיקו את עצמכם מהמטריד כמה שיותר מהר. זה יכול להיות קשה, במיוחד אם אתם במצב של טראומה או בהלם, אבל חשוב לעשות את זה כדי להגן על עצמכם.

שנית, בקשו עזרה מאדם שאתם סומכים עליו. זה יכול להיות חבר, בן משפחה או אפילו זר שעומד לידכם. שלישית, הגישו תלונה.  אם אתם מרגישים בנוח, תוכלו להגיש תלונה לגורם הממונה במסיבה. זה יכול להיות המארגן של המסיבה, המארח/ת או אפילו המשטרה.

בהמשך מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בנושא לצורך הגשת תביעה על הטרדה מינית. למשל, משרד עו"ד אלעד שאול מתמחה בנושא זה.

זכרו, אתם לא צריכים לעבור את זה לבד. אם אתם חווים הטרדה מינית במסיבה, ישנם אנשים שיכולים לעזור לכם.

 

טיפים שיעזרו לכם להתמודדות אם אתם חווים הטרדה מינית במסיבה

אל תפחדו להגיד "לא" – אם משהו לא נוח לכם, אל תתביישו להגיד "לא". אתם לא חייבים לעשות כלום אם אינכם רוצים לעשות. בנוסף, אל תתביישו להגיד "עצור" אם המטריד ממשיך להתנהג בצורה לא רצויה. אתם לא חייבים לסבול את זה. לבסוף, אל תתביישו לבקש עזרה מאדם שאתם סומכים עליו.

 

קבלו סיוע משפטי

אם אתם מעוניינים להגיש תלונה על הטרדה מינית, תוכלו לקבל סיוע משפטי חינם מטעם ארגונים שונים. הנה כמה דוגמאות לארגונים שמספקים סיוע משפטי לקורבנות הטרדה מינית:

  • המרכז לנפגעות תקיפה מינית (מט"א)
  • ארגון "נגד הטרדה מינית"
  • הלשכה המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית

 

לסיכום

הטרדה מינית היא חוויה קשה שיכולה להשפיע על מהלך החיים שלכם בכל ההיבטים הפיזיים ו/או הנפשיים, לפיכך, חשוב לזכור שאתם לא לבד. אם אתם חווים הטרדה מינית במסיבה ישנם דברים שאתם יכולים לעשות כדי להגן על עצמכם. אל תהססו לקבל סיוע נפשי, פיזי ומשפטי וזכרו שאתם אינכם האשמים בהטרדה.

הטרדה במפלגה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »