חיפוש

ההשלכות המשפטיות של רכישת נכס עם בעיות סביבתיות

רבים בוחרים לרכוש נכס, מבלי לבדוק את הבעיות הסביבתיות שלו. לא פעם מדובר על נכס שמתברר בדיעבד שהוא אינו מתאים למגורים, כתוצאה מבעיות סביבתיות שונות, כגון רעש בלתי פוסק המגיע מהמזגנים של השכנים, רעש המגיע ממשאבות הבריכה של השכנים, קרקע מזוהמת וכדומה. לכן לפני רכישת נכס יש לבחון היטב את הסביבה שלו ולוודא כי היא מתאימה לצרכים שלכם. כמו כן, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם את כל הבדיקות המקיפות ביותר, שיבטיחו את ערך הנכס שלכם.

 

החשיבות של עורך דין מקרקעין ברכישת נכס

יוני לוי עורך דין מקרקעין בתל אביב נחשב לאחד מעורכי הדין המומלצים והנחשבים ביותר בתחום. יוני לוי ישמח לסייע לכם בכל תהליך רכישת הנכס, כולל שלב הבדיקות המקיפות, שנועדו לוודא כי הנכס תקין ומותאם למגורים. הוא ייעץ לכם לגבי אנשי המקצוע השונים, שיוכלו לספק לכם חוות דעת מקצועיות ואמינות. כמו כן, עורך הדין יסייע לכם להתמודד עם ההשלכות המשפטיות השונות, הקשורות לרכישת נכס עם בעיות סביבתיות.

במידה והנכס נמצא בצמוד לבית פרטי עם בריכה, או לחילופין, בריכת שחייה ציבורית, עורך הדין יסייע לכם לוודא כי הרעש שמגיע מהמשאבות של הבריכה אינו עולה על רמת בדציבלים המותרת בחוק. הדבר נכון גם לגבי כל מטרד רעש אחר, מאחר והחיים בעידן המודרני מצריכים לא פעם להתמודד עם מטרדי רעש הפוגמים באיכות החיים. לכן עורך הדין יוכל לסייע לכם להימנע מראש מרכישת נכס הסובל ממטרדי רעש ובעיות סביבתיות שונות וכמובן ללוות אתכם בהתמודדות עם ההשלכות המשפטיות הכרוכות ברכישת נכס מסוג זה, במידה והבעיות הסביבתיות התגלו רק בדיעבד.

 

רכישת נכס – מה חשוב לבדוק מראש?

כל מי שעומד לפני רכישת נכס חייב לתת את הדעת לסביבה שבו הנכס נמצא. חשוב לוודא מראש כי המיקום של הנכס מתאים לאורח החיים שלכם, מאחר ונכסים הממוקמים בסמיכות למסילות רכבת או שדות תעופה למשל, יסבלו לא פעם ממטרדי רעש קבועים. לכן חשוב לוודא כי הנכס אינו ממוקם בסמיכות למקור רעש או לכל בעיה סביבתית אחרת.

למשל, מי שיבחר לרכוש נכס במושב, עלול להתמודד באופן קבוע עם ריח הדשן שעלול להגיע מכיוון השדות. מדובר על מטרד ריח שעלול להיות בעייתי עבור כל מי שרגיש לריחות, או לחילופין, סובל מאלרגיה או רגישות. הדבר נכון כמובן, גם במקרה של נכס הממוקם בסמוך לפרדס, מאחר ופריחת התפוזים למשל, עלולה להוביל להתקפי אסטמה, נזלת, דמעות וכאבי ראש בקרב חלק מהאנשים.

 

כיצד לבחור נכס מבחינה סביבתית?

ההמלצה הכללית היא לסייר בשכונה של הנכס ולוודא כי היא מתאימה לכם. מומלץ לדבר עם השכנים ולגלות לגבי מטרדים סביבתיים שונים שהם סובלים מהם. למשל, קרבה לגן ילדים עלולה להפוך למטרד רעש נוראי, עבור כל מי שעובד מהבית. הדבר נכון גם לגבי קרבה לבית הספר, גינה ציבורית וכדומה. יש לבחון היטב את כל הבעיות הסביבתיות האפשריות בקרבת הנכס, על מנת להימנע מעוגמת נפש בהמשך הדרך. כמובן שעורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם להתמודד עם ההשלכות המשפטיות השונות של רכישת נכס עם בעיות סביבתיות, לכן אסור בשום אופן לוותר על שירותיו.

 

לסיכום

רכישת נכס מחייבת בדיקה מקיפה של כל הסביבה שלו, על מנת להימנע מהפתעות לא צפויות בהמשך הדרך. יש להקפיד על ביצוע כל הבדיקות המקיפות והיסודיות ביותר, על מנת להימנע מרכישת נכס שיוביל אתכם לעוגמת נפש מיותר. עורך דין מקרקעין יוכל לסייע ולייעץ לכם בתחום.

עורך דין מקרקעין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא