חיפוש

מה ההבדל בין עדשות מולטיפוקל לביפוקל?

מולטיפוקל- הסבר!

כשמן כן הן, מולטי = רב, פוקל = מוקדי. במשקפי מולטיפוקל יש עדשה אחת המכילה מספר רב של מוקדי טווחים שונים של ראייה, ובכך מאפשרת לאותו אדם הזקוק למשקפיים לא להחליף בין כמה משקפי ראייה כל פעם כשהוא זקוק לראות בטווחים שונים, אלא להשתמש בזוג אחד המכיל את הטווחים שהוא צריך.

עדשה זו מכילה 3 טווחים – בחלקה העליון מחדדת את הראייה לטווח הרחוק, בחלקה האמצעי מחדדת לטווח הבינוני ובחלקה התחתון מחדדת לטווח הקרוב המשמש למשל לקריאה. כיוון שהיא מכילה טווחים שונים הנדרשים להיות מדויקים במענה על הצרכים של האדם, מתאימים אותה אישית בדיוק לכל אחד

 

ביפוקל – הסבר!

עדשה זו מכילה פתרון לבעיה נפוצה הכוללת בעיית ראיה לטווח הרחוק ולטווח הקרוב, הבא לידי ביטוי על ידי חילוק עדשה זו לשניים. בחלק העליון של העדשה  ניתן יהיה לראות טוב ומדויק יותר לטווח הרחוק, ואילו בחלקה התחתון ניתן להיעזר במיקוד הקריאה והראיה לטווח הקרוב.

הייחודית הנוספת של עדשה זו שהיא מכילה קו מפריד, ברור ולא תמיד מאוד אסתטי בין שני חלקיה. בזכות קו הפרדה זה האדם המשתמש במשקפיים מסוג ביפוקל יכול לדעת בבירור האם הוא כבר בטווח המיועד למטרתו או שהוא צריך להטות את הראש הטיה נוספת, ללא ניחושים ותהיות.

 

כמות טווחי הראייה

כמות הטווחים האפשריים בעדשה אחת היא בסיס ההבדל בין מולטיפוקל לביפוקל. בעדשת מולטיפוקל הכמות תחל במינימום שלושה וניתן להגיע גם ליותר, במידת הצורך, אך הסטנדרט הוא שלושה. על ידי שלושת טווחים אלו מרכיב המשקפיים יצליח להנגיש את היומיום שלו בצורה יעילה בתחומי הראיה. לעומת זאת, עדשת ביפוקל מכילה רק שני טווחי ראיה – מרחוק ומקרוב.

 

מעבר בין הטווחים

כיוון שהייחודיות של עדשות אלו הן מספר טווחי ראיה בעדשה אחת ובכך להימנע מהצורך בהחלפת זוגות המשקפיים לשימושים שונים, ישנם מעברים בין הטווחים. בעדשת מולטיפוקל, בה יש למעלה משלושה טווחי ראיה, המעברים מתרחשים בצורה הדרגתית. בה, לא ניתן לשים בדיוק את האצבע מתי מתבצע מעבר בין טווחים, אלא רק לאחר הרגל והיכרות עם המשקפיים המרכיב ידע לחדד את המעברים.

לעומת זאת, במשקפים עם עדשת ביפוקל, ישנו קו הפרדה ברור ולא הדרגתי בין הטווחים. על ידי כך, המשתמש במשקפיים מסוג זה יודע להגיד בבירור מתי הוא רואה מאיזה טווח, ואין ספק של בלבול או חוסר וודאות. קו הפרדה בין הטווחים ברור מאוד גם כלפי חוץ, ולכן מהווה כסממן היכר של סוג עדשה זו.

 

קהל היעד

את שני סוגי עדשות אלו יש להתאים אישית לכל אדם בכדי לוודא מתן מענה ספציפי ומדויק עבור הבעיה האישית. אך, לרוב את עדשות מולטיפוקל ימליצו לאוכלוסייה הבוגרת בחברה, כיוון שדורשת השקעה רבה יותר עבור הצלחת השימוש. לעומת זאת, עדשות ביפוקל יתאימו יותר לילדים בעקבות הקו הברור המאפשר דרך נוחה להבחין בין המעברים.

 

עדשה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הבנת קטרקט גורמים ותסמינים
הבנת קטרקט: גורמים ותסמינים

אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מבעיות עיניים שונות, ובעוד חלק מהבעיות הן נדירות, ישנן בעיות שכיחות ופופולאריות דוגמת הקטרקט.קטרקט קרוי בעברית "ירוד", ולמרות שהוא לרוב

קרא עוד »