חיפוש

3 דרכים ללכידת נחש – גם אם הוא ארסי ומסוכן

הידעתם? יש 3 דרכים ללכידת נחש, ודרך הלכידה משתנה בין נחש לא ארסי, נחש ארסי צעיר ונחש ארסי בוגר.

לכידת הנחש מצריכה מיומנות וניסיון ולא פחות מכך – השחרור של הנחש מאוחר יותר.

 

האם כל אחד יכול להיות לוכד נחשים?

ממש לא! ולמרות שאנו נותנים כאן ידע על אופן הלכידה של נחשים, אין להסתמך על ידע זה ולא לראות בו הוראות פעולה. מי שאינו לוכד נחשים מורשה לא רשאי בשום אופן לנסות ללכוד נחש! זה גם מסוכן במידה והנחש ארסי או חנקן, וגם פוגע בחיית בר מוגנת. כן, הנחש מוגן בישראל ע"י רשות הטבע והגנים. חשיבותו האקולוגית של הנחש היא גדולה וישראל לא מעוניינת שנחשים ייפגעו.

לכן, אם למשל נתקלנו בנחש, נזמין לוכד נחשים מהאזור, כדי שהסכנה תחלוף בזריזות. במידה ואנו מצויים בהוד השרון נזעיק לוכד נחשים בהוד השרון, שיגיע במהירות.

 

כך פועל לוכד נחשים מורשה

הכלים בהם משתמש לוכד נחשים:

 

1.    קודם כל – כפפות ופנס

לפני הכל, לוכד הנחשים יקפיד על לבישת כפפות ייעודיות של חברה מתמחה. בנוסף, לוכד מומחה יקפיד להיות מצויד בפנס, ולא רק בלילה. נחשים אוהבים להסתתר במחילות, בין גרוטאות וכו.

 

2.    צבת להזזת חפצים

כדי להזיז חפצים בקרבת הנחש מבלי להתקרב אליו יתר על המידה.

 

3.    מצלמה אנדוסקופית

מצלמה שיכולה לחדור למחילות, בין חפצים ובמקומות מסתור אופייניים לנחשים. המצלמה מעבירה מידע לטלפון החכם של הלוכד.

 

3 כלים או דרכים ללכידת נחש:

בידיים

לוכד מנוסה ומקצועי מעדיף פעמים רבות לתפוס בידיו את הנחש, אך זה מוגבל לנחשים לא ארסיים בלבד. כל נחש ארסי דורש לכידה בכלים מיוחדים.

נחש לא ארסי, כמו כל חיית בר, תוקף כשהוא מאוים. הוא לא מכיש, אך הוא כן נושך. נשיכתו לא נעימה, אך לוכד מנוסה לא נבהל ממנה. ההעדפה ללכוד נחש בידיים היא בגלל הדאגה לנחש – המוט מציק לו יותר.

 

במוט לכידה

נחש ארסי יילכד לרוב באמצעות מוט מיוחד או מלקחיים ללכידת נחש. המוט מצויד בצבתות שתופסות את ראשו של הנחש מבלי שייגרם לו נזק. לאחר תפיסת הראש יתפוס הלוכד את גופו של הנחש.

 

בפינצטה

בפינצטה לוכדים את האבקועים של נחשים ארסיים. יש צורך בפינצטה כיוון שמוט הלכידה הוא קטלני עבורם, אך לכידה בידיים מסוכנת ללוכד. (למי מכם שתוהים מהם אבקועים, אלו הם הנחשים הצעירים ביותר שבקעו מהביצים זה עתה. האבקועים מכישים ומסוכנים לא פחות מנחשים בוגרים.

 

לאחר הלכידה:

  • הלוכד מעביר את הנחש לכלי ייעודי (ולא להיות גיבורים… לוכדים שהסתפקו בכלי פשוט מספרים על מקרי הכשה).
  • הלוכד ישחרר את הנחש במקום שמוגן גם עבורו וגם עבור הנחש. זה אומר שהמקום מלא מקומות מסתור, חם מספיק, ועשיר במכרסמים שיזינו את הנחש.
  • לאחר מכן הלוכד יתרחק בזהירות – באופן שלא יגרום לנחש לחוש איום, כדי שלא יוכש.

חיה ארסית

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בדק בית
מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו,

קרא עוד »