חיפוש

קיבלת דוח תנועה מלפני חצי שנה? מה לעשות עכשיו

ייתכן וקרה מקרה שהפתיע אתכם מאוד, וקיבלתם דוח תנועה ישן מלפני מספר חודשים או יותר על עבירת תנועה שאתם אפילו לא זוכרים שביצעתם.

אל חשש, אתם לא לבד! במקרה כזה תוכלו לקבל עזרה וסיוע מעורך דין ערן עקראוי שינחה אתכם מה עליכם לעשות.

במאמר זה יפורט כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי הפעולות שיש לבצע במקרה וקיבלתם דוח תנועה מלפני חצי שנה.

 

האם אפשר לקבל דוח תנועה לאחר זמן רב?

התשובה היא כן. פעמים רבות קורה שדוחות תנועה מתעכבים מסיבות כאלו ואחרות ואתם עלולים לקבל אותם לאחר שחלף זמן רב מרגע ביצוע העבירה. במיוחד כאשר מדובר לדוגמה בעבירת מהירות ונתפסתם על ידי לייזר, דוח התנועה לא יגיע אליכם מיד אלא יעבור זמן עד שתקבלו אותו בדואר. אתם אפילו עלולים לשכוח באיזה עבירת תנועה מדובר בשל הזמן שחלף. אל חשש, יש פתרון לסיטואציה הלא נעימה הזו: תוכלו לפנות לעורך דין תעבורה כגון עורך דין ערן עקראוי, שיוכל להנחות אתכם מה עליכם לעשות עכשיו.

 

מה לעשות אם קיבלתם דוח תנועה מלפני חצי שנה: כל התשובות

במקרה וקיבלתם דוח תנועה לאחר חצי שנה מרגע ביצוע העבירה, יש מספר צעדים שצריך לנקוט בהם. הצעד הראשון והקריטי ביותר הוא: לפנות לעורך דין תעבורה מומחה! לפני שאתם שוקלים לגבי ערעור או הגשת טפסים או מתייעצים עם חברים שזה קרה להם, הדבר החכם ביותר שתוכלו לעשות באופן מידי הוא לפנות לעורך דין תעבורה מומחה, כגון עורך דין ערן עקראוי. עורך דין ערן עקראוי ינחה אתכם צעד צעד מה עליכם לעשות במקרה של קבלת דוח תנועה מלפני חצי שנה.

 

פעולות הכרחיות לאחר פניה לעורך דין אם קיבלתם דוח תנועה

לפי החוק דוח תעבורה יכול להתיישן במידה ועבר פרק זמן של שנה ממועד ביצוע העבירה אך עוד לא נשלח קנס. במקרה כזה דוח התנועה לא תקף יותר. קיים חוק נוסף שחשוב להכיר: אם דוח תנועה שמבוסס על צילום ממצלמה נשלח לנהג לאחר שעברו- 4 חודשים ממועד ביצוע העבירה, דוח התנועה לא תקף יותר. במקרים מסוימים חוק ההתיישנות תקף החל מ- 6 חודשים מיום ביצוע העבירה. אם אינכם בטוחים אם המקרה שלכם עומד בחוק ההתיישנות או לא, פנו לעורך דין תעבורה מומחה שיוכל לעשות לכם סדר ולייצג אתכם במידת הצורך מול הערכאות המשפטיות.

 

לסיכום

לא רבים מכירים לעומק את חוקי התיישנות דוחות התנועה, אך קורה פעמים רבות שדוח תנועה נשלח לאחר זמן רב מרגע ביצוע העבירה. כדי לדעת אם חוק ההתיישנות חל במקרה שלכם או לא, פנו לעורך דין תעבורה שבקיא בחוקי התעבורה וחוקי ההתיישנות ויוכל לעשות לכם סדר ולסייע בייצוג משפטי.

 

איש משפט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »