חיפוש

בניית תכנית עסקית – מדריך למתחילים

כול בעל עסק חייב שתהיה לו תכנית עסקית. שאיפות, מטרות ודרכי פעולה על מנת שכול ניהול העסק יהיה מסודר ואחראי.

לא כול אחד אשר עומד בראש עסק יודע להכין תכנית עסקית ובטח לא לדעת שהתכנית שלו טובה, למי שבכול זאת רוצה להתחיל לבד, הנה מדריך קצר למתחילים על איך בונים תכנית עסקית.

אל דאגה, רוב האנשים ממש לא נולדים גאונים עסקיים וכול שעליכם לעשות בתור התחלה, הוא לעקוב אחר ההוראות.

 

נסחו מטרות ברורות לעסק

השלב הראשון בהקמת עסק, ובהמשך ניהולו, הוא להבין מה המטרות של העסק, לאן בעל העסק רוצה להביא אותו. המטרות צריכות להיות מנוסחות בצורה ברורה וחד משמעית כך שיהיה בהתאמה פשוט לעקוב אחריהן ולברר האם אכן העסק עמד בהן. את המטרות מומלץ לחלק לתקופות זמן על מנת שיהיו כמה שיותר רלוונטיות, תוכלו להגדיר את תקופות הזמן לפי מה שמתאים לאופי של העסק שלכם.

 

מטרות כלליות 

הרגישו חופשי להשתמש במילים גדולות לניסוח המטרות לעסק שלכם. אתם רוצים לסייע לאנשים, לשרת אנשים, לשמח, המטרות הכלליות יסייעו לכם לגזור מטרות ספציפיות יותר ויעדים לעמידה בהם.

 

מטרות שנתיות 

חשוב הרבה קדימה, איפה אתם רוצים שהעסק שלכם יהיה בשנה הבאה, בחמש שנים הבאות, המטרות השנתיות עוזרות לוודא שאכן העסק צועד בכיוון כללי נכון בדרך להגשמת המטרות הכלליות שלו.

 

מטרות זמניות 

"גם מסע של אלף צעדים מתחיל בצעד אחד קטן", המטרות הזמניות לטווח הקרוב הן אלו שימקדו אתכם ויסייעו לכם לדעת מה לעשות מחר או כיצד להתמודד עם מקרה בלי מתוכנן שקפץ לפתע בעסק שלכם.

 

ודאו שיש לכם מספיק משאבים

לא פחות חשוב מתכנון תכניות ומטרות הוא ביצוע סקירה ווידוא של המשאבים הקיימים. לא ניתן לתכנן לשרת הרבה לקוחות בשנה הבאה אם אין כרגע מקום במסעדה או במספרה שלכם. שקלו להיעזר בהלוואות מצד bizlend על מנת לקדם את המטרות שלכם באם אכן אין לכם מספיק משאבים, אך אל תשכחו לוודא שההלוואה היא ריאלית ושיהיה לכם כיצד להחזיר אותה.

 

התייעצו עם איש מקצוע

חברות כמו ביזלנד הלוואות לעסקים יוכלו לסייע לכם להבין איפה אתם נמצאים מבחינה כלכלית כיום ואיפה אתם עתידים או רוצים להיות בהמשך. להתייעץ עם איש מקצוע אשר מתמחה בייעוץ לעסקים יסייע לכם לקבל תמונה אודות העסק שלכם ואודות האפשרויות שניצבות לפניכם בשנים הקרובות.

בניית תכנית עסקית לעסק חייבת להיות מהשלבים הראשונים, אם לא השלב הראשון, כאשר יוצאים לדרך עם עסק. עיגון כול המטרות, היעדים והדרכים להשגת המטרה הם הדברים אשר יסייעו לעסק להמשיך להתקיים ולהיות רווחי. אל תפחדו להתייעץ עם אנשי מקצוע, זה לא אומר שנכשלתם אלא שאתם מבינים שאתם צריכים סיוע בדרך להצלחה ולהתפתחות של העסק שלכם.

מסך

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אימון עסקי
למי מתאים אימון עסקי?

אימון עסקי הוא תהליך המתאים לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים המעוניינים לשפר תהליכי עבודה, לקדם את העסק ולממש את הפוטנציאל הגלום בו. בעלי עסקים רבים

קרא עוד »