חיפוש

בחירת חצובה למצלמה

בזמן האחרון אנו מקבלים פניות רבות מצד גולשים שמבקשים לדעת איך הם יוכלו לבצע בחירה נכונה של חצובה למצלמה. נדמה כי כולם יודעים שיש כללים מסוימים שצריך להכיר בהם טרם הרכישה, אך הם לא מכירים בהם מקרוב.

אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל המידע שיאפשר לכם לבחור את החצובה הנכונה ביותר עבור המצלמה שלכם.

 

בואו נכיר תחילה בחצובה והמאפיינים שלה

רגע לפני שנסביר לכם איך תוכלו לבחור את החצובה המתאימה לכם ביותר, עליכם לדעת מה זה אומר בכלל. נאמר בקצרה שמדובר בכלי שמאפשר לייצב את המצלמה שלכם.

ברוב המקרים, מדובר בכלי שיש לו 3 רגליים וראש שמתחבר אל המצלמה באמצעות פלטה שמוברגת אל החלק התחתון של המצלמה שלכם. נציין כי יש חצובות שמותאמות למצלמות דיגיטליות, בעוד יש חצובות שמתאימות למכשירים ניידים.

בואו נכיר תחילה בחצובה והמאפיינים שלה

הכלל ה – 1 לבחירה נכונה: תבדקו את היציבות

אתם וודאי מבינים עכשיו שבחירה של חצובה אינה מתבצעת באופן אקראי. עליכם להגיע אל חנות צילום ולבקש כמה חצובות מדגמים שונים. לאחר שתקבלו אותן, תצטרכו לבדוק את היציבות שלהן.

ההמלצה שלנו היא להעמיד בכל פעם חצובה למצלמה על גבי משטח ישר, להבריג אליה את המצלמה ולבדוק את היציבות שלה. אם תראו שהחצובה מתנדנדת, עליכם לבחור בחצובה אחרת. שכן, חצובה שכזו תוביל בסופו של דבר לצילום מטושטש ולא שימושי.

הכלל ה – 1 לבחירה נכונה תבדקו את היציבות 

הכלל ה – 2 לבחירה נכונה: תבדקו את איכות ההברגה

בדיקה של יציבות החצובה הינה חיונית, אך אינה מספקת. עליכם לבדוק גם את איכות ההברגה (כלומר, את האופן שבו המצלמה מתחברת אל ההברגה של החצובה הנבחרת).

שכן, אתם צריכים להיות בטוחים בכך שהמצלמה שלכם תהיה מהודקת אל החצובה ולא תיפול ממנה חלילה. מדובר בעניין חשוב למדי, שכן, כל נפילה ולו הכי קלה של המצלמה שלכם, עשויה לפגוע בעדשה או בחלקים הפנימיים שאינם נראים לעין.

 

הכלל ה – 3 לבחירה נכונה: תקבלו חוות דעת מגולשים ברחבי הרשת

אם אתם חברים בקבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום הצילום, עליכם לכתוב בהן פוסט ממוקד ובו תציינו כי אתם חושבים לקנות חצובה מדגם X (עליכם כמובן לכתוב את שם הדגם המלא טרם הפרסום).

הגולשים ישמחו לתת לכם את חוות הדעת המקצועית שלהם בנושא. אנו ממליצים שלא לדלג על כלל זה, מכיוון שכך תוכלו לקבל אינפורמציה מעמיקה ועדכנית מצד מי שהשתמשו בחצובה זו בעבר או שמשתמשים בה כיום.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את הדרך הנכונה לבחירה של חצובה למצלמה. כעת אתם יודעים איך עושים זאת, כך שנותר לכם רק ליישם את האינפורמציה שצוינה לעיל וליהנות מצילום עצמאי ואיכותי.

נזמין אתכם לחזור הנה ולשתף אותנו בבחירה שלכם, כדי שנוכל להעלות בהמשך מדריך נוסף שיציג בפני כל דורש את הדגמים המומלצים ביותר.

בחירת חצובה למצלמה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא