חיפוש

אילו אישורים נצטרך כדי לטוס עם כלב?

נוסעים לחו"ל ורוצים לקחת איתכם את הכלב שלכם? לא בטוחים איך זה מתאפשר ומה צריך לעשות על מנת לקבל אישור לכך? במאמר זה נסביר לכם מה הם האישורים הנדרשים על מנת להעלות כלב לטיסה, ומה חשוב שתדעו ותכינו מראש.

 

האם ניתן לטוס עם כל כלב?

השאלה הזו תלויה במדינה אליה אתם רוצים להגיע, וכן במדיניות העלאת בעלי חיים לטיסה של חברת התעופה עמה אתם טסים. לכל מדינה הגבלות ותקנות ייחודיות לגבי הכנסת בעלי חיים, ולכן חשוב מאוד שלפני הנסיעה תבררו מה הן התקנות הנוכחיות של המדינה אליה אתם מעוניינים לנסוע.

בכל אופן, על מנת לצאת מהארץ עם כלב, אתם תידרשו להציג אישורים ספציפיים עליהם נמשיך ונפרט במאמר.

 

למה צריך לדאוג?

חשוב מאוד שלכלב שלכם יהיה מותקן שבב בינלאומי. זוהי דרישה שרלוונטית כמעט לכל יעד, וכדאי שתדאגו לכך לפני שאתם מתחילים בתהליך הוצאת האישורים. בנוסף, הכלב חייב להיות מחוסן לכלבת (כל כלב בישראל צריך להיות מחוסן לכלבת על פי חוק, אך חשוב שתוודאו כי החיסון אכן בתוקף).

 

השיגו אישור בריאות חתום

קריטריון שיש כמעט לכל מדינה הוא אישור בריאות חתום, המעיד על כך שבדמו של כלבכם נמצאים נוגדנים לכלבת. את הבדיקה יש לבצע אצל הווטרינר, וכאשר יתקבלו תוצאות תוכלו לקבל במצורף להן אישור כי לכלב אכן יש נוגדנים לכלבת ואין מניעה להטיסו לחו"ל.

ודאו כי האישור נחתם על ידי וטרינר בפרק זמן על עד עשרה ימים לפני מועד ההמראה. חשוב מאוד לדאוג לאישור כזה מספיק זמן מראש, על מנת שלא תהיה בעיה בתהליך מול חברת התעופה.

 

אישור על אילוף הכלב

דרישה נוספת שיכולה לעלות היא אישור לכך שהכלב מאולף, וכי אין מניעה שהוא יהיה במטוס לפרק זמן ממושך. חברות תעופה רבות דורשות אישור זה על מנת להבטיח כי הכלב יתנהג כראוי בטיסה ולא יגרום לבעיות לשאר הנוסעים. את האישור ניתן לקבל מכל מאלף כלבים ומומלץ לארגן אותו מבעוד מועד.

 

מה עוד צריך להכין לפני הטיסה?

לאחר השגת כל האישורים ולאחר שווידאתם כי לא אמורה להיות בעיה בהטסת הכלב, כדאי שתדאגו לכלוב מתאים לטיסה. כלוב לטיסה צריך להיות בגודל שיהיה מספיק מרווח עבור הכלב אך לא יתפוס יותר מדי מקום במטוס. לרוב חברות התעופה יגדירו עבורכם מראש את התקנות לגבי גודל הכלוב, כמובן בהתאם לגודל הכלב ולצרכים שלו.

לפני הטיסה כדאי לדאוג לכלב לבקבוק מים לנסיעות ולאוכל, כמובן בהתאם לאורך הטיסה. טיפ חשוב לפני טיסות הוא לא להאכיל את כלבכם מספר שעות לפני הנסיעה על מנת למנוע בחילות והקאות אצל הכלב במהלך הטיסה. זכרו לשים לב כי אתם מעודכנים בכל הדגשים של מדינת היעד, ותיהנו בחו"ל!

מאלף כלבים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא