חיפוש

איך מוצאים מכשירי האזנה?

מכשירי האזנה נהיו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות. זאת משום שהטכנולוגיה סביב תחום האזנה, ההקלטה והבטריות התפחתה בצורה משמעותית מאוד בשנים אלו. כיום ניתן לקנות מכשיר הקלטה קטן ונסתר במחירים שווים לכל נפש, ולכן ישנם יותר מכשירי האזנה מאשר בעבר. בכתבה לפניכם כתבנו על מספר דרכים לאיתור מכשירי האזנה שונים. 

 

מכשירי האזנה והקלטה מסוגים שונים

מכשירי האזנה מגיעים במגוון רחב של דגמים וסוגים. ישנם מכשירי האזנה שמשדרים את תוכן ההקלטות שלהם למכשיר חיצוני, וכאלה שיש צורך לאסוף מהם את המידע בצורה ידנית. בנוסף לכך, חלק ממכשירי האזנה גם מקליטים ומשדרים קבצי וידאו בנוסף על קבצי הקול שמקובלים בכל מכשיר שכזה.

בנוסף לכך, ישנן תוכנות להאזנה שניתן להתקין על מכשירים דיגיטליים שונים כמו מכשיר סלולארי ומחשבים מסוגים שונים. מחיריהם של מכשירי האזנה ירדו משמעותית בשנים האחרונות, וניתן להזמין כאלה בחנויות רבות ובמחיר נמוך יחסית.

 

בדיקת האנרגיה המשודרת ממכשירים אלה

אחת הדרכים הנפוצות והיעילות למציאת מכשירי האזנה שונים היא באמצעות בדיקה מקצועית של האנרגיה שמשודרת מהם בצורה קבועה. לרבים ממכשירי האזנה יש אופציה לשידור של החומר המוקלט עליהם, בכדי שלא יהיה צורך לבוא ולאסוף אותם בצורה ידנית בכדי לקבל את ההקלטות.

דבר זה מחייב אותם לפלוט אנרגיה וגלים מסוגים שונים. את הגלים האלה אפשר לאתר באמצעות שימוש בכלים ייעודיים. גילוי האזנות בצורה הזאת בדרך כלל מחייב שימוש בחוקר פרטי שיש לו ניסיון בתחום.

 

סריקה ויזואלית של החלל המואזן

בדרך כלל מכשירי הקלטה הם התקן פיזי שמותקן ברחבי הבית או הסביבה עסקית של הקורבן. במקרים כאלה אחת הדרכים היעילות ביותר למציאת מכשירים אלה, היא סריקה ויזואלית ויסודית של כלל האזור בו אתם חושדים להאזנה.

מכשירי האזנה יכולים להיות קטנים מאוד, ועלולים להיות מתוכננים להסתוות בשטח בצורה טובה. לכן חשוב מאוד לבצע את הסריקה המדוברת בצורה יסודית ומעמיקה. פינות נסתרות וארונות חשמל הם אחד המקומות המועדפים להטמנת מכשירי האזנה, ולכן יש לבדוק בנקודות אלה ביתר תשומת לב.

 

מציאת האזנה במכשירים דיגיטליים

חלק גדול מהאזנה בסתר שמתבצעת כיום נעשית באמצעות התקנה של תוכנה על מכשירים דיגיטליים כאלה ואחרים. בכדי לאתר תוכנות אלה, יש צורך להשתמש בתוכנות ייעודיות ומקצועיות שימצאו את תוכנת ההקלטה בסתר וימחקו אותה מהפלאפון. גם במקרים אלה בדרך כלל יש צורך בעזרה מחוקר פרטי או איש מקצוע אחר, שמבינים בתחום ויכולים להשתמש בכלים המתאימים לצורך מציאת האזנה.

 

מציאת מכשירי האזנה – כיצד עושים זאת?

הירידה החדה במחירים של מכשירי האזנה וההתפתחות הטכנולוגית המשמעותית בתחום גרמו לכך שמכשירי האזנה נהיו נפוצים בהרבה בשנים האחרונות. ניתן לאתר מכשירים אלה באמצעות בדיקת האנרגיה והגלים שנפלטים מהם, סריקה ויזואלית של השטח החשוד או באמצעות בדיקה של מכשירים דיגיטליים בהם אתם חושדים שהותקנה האזנה.

מכשירי האזנה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא