חיפוש

איך להתכונן לקראת זימון לחקירה במשטרה?

בחיי היום יום, זימון לחחקירה במשטרה איננו דבר נדיר ועשוי להתרחש באופן תדיר. אנשים נורמטיביים עשויים למצוא את עצמם בחשר חקירות בשח חשד שביצעו עבירה מסוימת, כגון: עבירת סמים, עבירת אלימות, עבירת מין וכיו"ב.

חדר החקירות אינו נחשב כ"איזור נוחות" עבור החשוד, גם כאשר מדובר בעבריין מנוסה, בעל רקע פלילי ולפיכך, אף אחד לא ישמח למצוא את עצמו בחדר החקירות במשטרה.

לא מעט פעמים, אנשים עשויים למצוא את עצמם במעמד של חקירה במשטרה, מבלי שידעו עליה לפני כן ולפיכך, גורם ההפתעה עשוי לשרת את החוקר לצורך השגת עדויות בחקירה.

 

דרכי פעולה

במידה והנכם נמצאים לקראת חקירה משטרתית, ישנם כמה כללים חשובים שיכולים לסייע לכם  וכדאי שתלכו על פיהם:

  1. בירור החשדות. במידה ושוטר יצר עמכם קשר וביקש שתגיעו לתחנת המשטרה, כדאי שתנסו לברר את הסיבה לזימון שלכם. לרוב, החוקרים לא עונים על שאלה זו ומציינים כי סיבת הזימון תיאמר במעמד החקירה, אך למרות זאת, כדאי לנסות לברר האם הנכם מוזמנים לחקירה כחשודים או שמא כעדים לביצוע עבירה שנעשתה ע"י מישהו אחר. יש לציין, כי לא כדאי להיכנס לוויכוח עם החוקר, במהלך השיחה הטלפונית, אלא לנהל עימו שיחה קצרה ועניינית ככל הניתן.
  2. ככלל, באם שוטר הזמין אתכם לחקירה, לא קיימת עליכם חובה להגיע, אלא אם כן קיים צו של בית המשפט אשר מחייב אתכם בהגעה לחקירה. אולם, ההמלצה היא שלא להיכנס לעימות עם השוטר ולנסות להגיע איתו להסכמה בנוגע להגעה לחקירה. באם מועד החקירה הנדרש איננו מתאים לכם, תוכלו לבקש בנימוס להגיע במועד אחר והדבר עשוי יהיה לדחות עבורכם את מועד החקירה. בכך, את פרק הזמן שיהיה ברשותכם עד למועד החקירה תוכלו לייעל לצורך התייעצות עם עו"ד פלילי שיוכל לתת לכם עצות ולהנחות אתכם כיצד להתנהל במהלך החקירה.
  3. האזנה לחשדות שמופנות כלפיכם. במהלך החקירה, החוקר יקריא את החשדות כנגדכם, ללא פירוט רחב. במידה ואינכם מבינים את החשדות או את נסיבותיהן, תוכלו לםנות אל החוקר בבקשה שיסביר עבורכם את החשדות, בטרם תענו על שאלות החקירה. במידה והוא יתנגד לפרט את החשדות, תוכלו לשמור על זכות השתיקה ולא לענות לו דבר. בנוסף, כדאי שתעמדו על כך שגם בקשותיכם לקבלת פירוט החשדות וסירובו של החוקר (באם היה סירוב לבקשתכם זו) יירשמו וייתועדו.
  4. יצירת קשר עם עו"ד פלילי. כאמור, מעורבות של עורך דין מנוסה בתחום הינה חשובה מאוד. לא כדאי שתנסו להתמודד עם החקירה לבדכם, מאחר ורוב כתבי האישום אשר מוגשים בסופו של דבר לבית המשפט, מבוססים על כל הדברים שנאמרו בחקירה המשטרתית ורוב הנחקרים אינם מודעים לכך. למעשה, שלב החקירה המשטרתית הינו קריטי מאוד בהליך הפלילי ולכן התייעצות עם עורך דין פלילי בטרם הגעתכם לחקירה הינה משמעותית ועשויה להשפיע מאוד על המשך ההליך הפלילי.
  5. טיפים נוספים חשובים בנוגע לחקירה שניתן להציע: לא להתחצף ולענות לחוקר באופן מנומס, לא להילחץ משאלות החוקר ולשמור על קור רוח, לא לנסות לשבש את מהלך החקירה, לא להישבר ולא להפגין חולשה, גם אם מופעל עליכם לחץ מצד החוקר. בנוסף, לא כדאי לנסות להציע לשתף פעולה עם החוקר, בין אם באמצעות הודאה בחשדות ובין אם באמצעות מסירת מידע שיכול להפליל אדם אחר.

אילוסטרציה של שוטרים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »