חיפוש

איך להרחיק יונים מבלי לפגוע בהן?

יונים הן חיות מאוד עקשניות להרחקה. הסיבה היא שכאשר יונים מתמקמות, קשה למאוד להרחיק אותן מהמקום.

אם יש את האופציה, ההמלצה היא להרחיק אותן עוד לפני שמתגוררים בבית.

ישנם מגוון של אופציות, אך איזה היא הטובה ביותר להרחקת היונים מבלי לפגוע בהן?

 

חוש הריח של היונים 

ליונים חוש ריח מפותח. היונים עושות שימוש בחוש הריח שלהן בניווט כאשר הן עפות. יונים זוכרות את ריח המקום בו הן נולדו, את הריח הגוזלים ואת ריח הבן הזוג במקום הדגירה. אחד מהטיפים החשובים להרחקת יונים היא באמצעות שינוי הריח. שטיפה יסודית באמצעות חומרי ניקוי חזקים עם ריח חזק יוכלו לעזור לכם במלאכה. שטיפה יסודית של מקום הדגירה של היונים יכולה להרחיק אותם לצמיתות ללא פגיעה בהן.

יונים בפינת כביסה 

בחללים גדולים יותר כמו פינות כביסה המניעה הטובה ביותר היא רשתות. עדיף לסגור עם רשתות לפני שהיונים מתמקמות. הפתרון הטוב והזול ביותר היא רשת פלסטיק. האופציה השנייה של הרשתות היא רשת שקופה. הרשת השקופה היא היקרה ביותר והאסתטית ביותר. אך היא נחשבת רשת שאינה הומנית עבור היונים, מכיוון שהרשת יכולה לגרום ליונים להיתפס תוך כדי ניסיון לעוף האופציה המשנית היא רשת ניילון לבנה, היא נחשבת איכותנית יחסית ואינה תתבלה לכם עם השנים.

 

אדן החלון 

כאשר יונים מתמקמות על אדן החלון הפתרון הטוב ביותר הוא דוקרנים. קיימים שני סוגים של דוקרנים: דוקרנים מפלסטיק ודוקרנים מנירוסטה. דוקרני הפלסטיק זולים יותר, אך לא עושים בדיוק את העבודה. מכיוון שהיונים מוצאות את הדרך למצוא מיקום טוב בין המרווחים ולהביא זרדים לשם. הדוקרני נירוסטה נחשב לפחות הומני, מכיוון שהוא עשוי לפצוע את היונים. הוא פחות עמיד בשמש, כך שהחלפתו תצטרך להיות לעיתים קרובות יחסית.

 

הרחקת יונים על הגג 

לפני שאתם מזמינים מומחה, חשוב לבדוק האם יש לו היתר עבודה בגובה והאם הוא מוסך לפתרון הבעיה. חשוב לדעת גם מה כלול במחיר. בשונה מהדברה, הרחקת יונים לא מחייבת רישיון כלשהו. בכדי להימנע משרלטנים בתחום, או אנשי מקצוע לא מקצועיים, בדקו האם יש לאיש מקצוע היתר עבודה בגובה. בדיקה של היתר עבודה בגובה תוכל למנוע מכם גם תביעה במידה והוא נופל מהסולם, או נפצע בגובה, בעיקר אם העבודה מצריכה טיפוס מסוכן או סנפלינג. כאשר אתם חושבים על הזמנת בעל מקצוע לביתכם, חשוב לבדוק אתו ראשית בטלפון לגבי היתר עבודה בגובה. חשוב לפרט על הבעיה מראש ולהבין האם בעל המקצוע מתאים. כך תוכלו לחסוך את דמי הביקור.

 

לסיכום

כאשר רוצים להרחיק יונים ממקומות שונים בבית ולא רוצים לפגוע בהן, ניתן להשתמש בטכניקות כגון שינוי הריח, דוקרנים והזמנת בעל מקצוע המומחה בתחום. כאשר אתם משתמשים בדוקרנים חשוב שתרכשו דוקרנים שלא מזיקים ליונים. כאשר אתם מזמינים בעל מקצוע חשוב מאוד לפרט לו על הבעיה ולהבין באמצעות שיחת טלפון האם יוכל לעזור לכם בנושא.

 

בעל חיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בדק בית
מתי צריך לעשות בדק בית? 

שירות בדק בית הוא אחד השירותים החשובים ביותר שעומדים לרשות רוכשי דירות. שירות זה נועד לספק להם מידע אודות הנכס שרכשו לפני שהם נכנסים אליו,

קרא עוד »