חיפוש

איך הקלות לימודים יכולות לעזור לבעלי לקויות למידה

הפרעות קשב וריכוז, OCD וקשיי למידה נמצאים כבר זמן רב במיינסטרים הסטודנטיאלי – תיכוני. היום זה כבר לא בושה, וישנה תחושה לגבי אבחונים אלו ש"מי שמחפש – מוצא". בסופו של דבר, לכל אדם יש את הקושי שלו ותהליך ענק מעולם הלמידה הוא לקבל אנשים עם קשיים שונים ולאפשר להם להבחן בתנאים שלהם. להקלות לימודים יש השפעה הרבה יותר גדולה מהציונים שלנו, וזה ממש לא מה שאתם חושבים.

 

עצמי חסין

אם למישהו בכיתה שלכם היה קושי במבחנים, התקפי זעם  במהל השיעור ולא מצליח לכתוב או כל קושי אחר, הוא היה נחשב לחריג. האיטי יותר, המתקשה יותר. הדרך שמתחילה בציונים נמוכים ועוברת באבחון היא מורכבת ולפעמים מביכה. לאחר שמתקבלות הקלות למידה ופתאום התלמיד לא חייב להגיש בחינה עם כל הכיתה, או שעוזרים לו לנסח בכתב את התשובות שלו, הוא מקבל הצדקה למצב שלו. אי אפשר להיות רעים אם בית הספר תומך בך. הקלות למידה מחזירות לתלמידים את הביטחון ומוכיחה להם שעזרת מספר שינויים בשיטת ההבחנות והלמידה, השמיים הגבול.

 

יכולת עצמית

כדי להסביר את כותרת זו, אציג סיפור אמיתי. מדובר בתלמיד בכיתה י"א, שנת 2011 שרק אז הלך לאבחון והתגלה עם הפרעות קשב וריכוז. הוא קיבל הקלות למידה שהתבטאו בתופסת זמן מקסימלית בבחינות. ההבדל בין כיתה י"א לכיתה י"ב  היה שמיים וארץ. בגלל תוספת הזמן, היה לו זמן לכתוב את התשובות שלו כמו שהוא רצה, היה לו זמן לסדר את המידע בראש ואז להורידו לכתב, היה לו זמן לבדוק את תשובותיו באלגברה ולוודא את המפה בגיאוגרפיה. הקלות למידה הן בסך הכל אישור לכך שאתה צריך לבצע דברים בקצב שלך, ושאתה לא פחות חכם מכל תלמיד אחר בשכבה שלך.

 

ללא מעצורים

מאחר ואבחון אשר מקנה הקלות למידה לא עוצר רק בתיכון, הקלות בלימודים יכולות להקל על אנשים שלא היו מאמינים שיסיימו תיכון, לקבל תעודת אקדמאי. ככל שהמן עובר, יותר ויותר מוסדות לימודיים וחברות גדולות מקבלות אנשים שיש להם קושי מסוים והן מאפשרות לאנשים אלו להצליח בתנאים שלהם.

 

שינוי תודעתי

בגלל הריבוי ההולך וגובר במאובחני קשיי למידה, החל שינוי חברתי שמקבל אנשים עם הפרעות ללמידה קשיי ריכוז והפרעות OCD להיות חלק בלתי נפרד מהחברה. לא לכבד אדם עם אחד מקשיים אלו נחשב לאדם חסר סבלנות שדינו ככל הנראה יהיה שיימינג ברשת. לכולם קשה, לכל אחד זה אחרת וזה תקין לגמרי. זו האמרה.

אם אתם מזהים אצלכם קושי בתהליכי הלמידה השונים, חפשו מכון אבחון לקויות למידה מומלץ והתיעצו עמם לגבי האבחון שהכי מתאים לכם בהתאם למצבכם. זכרו שזו לא בושה. אנשים  בכל גיל יכולים לגשת ולהתגלות כבעלי קושי. הכל תקין.

ילדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא