חיפוש

איך אני בודק אם המקרה שלי הוא רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא לצערנו דבר שכיח, שעלול לקרות לכל מטופל בכל פרוצדורה רפואית כמו אבחון, טיפול, מתן תרופות או ביצוע ניתוח. רשלנות רפואית היא למעשה מקרה בו הצוות המטופל מבצע טעות מסוימת, אם באבחון או בטיפול, טעות שכמובן משפיע על המשך חייו של המטופל ושגרת בריאותו העתידית. לא כל טעות ולא כל זיהוי מאוחר של דבר מה ייחשבו לרשלנות רפואית, וכמובן כדי שדבר מה ייחשב לרשלנות רפואית, יש להוכיח את הלכי האירוע ולהראות כי לצוות המטפל היו את כל הנתונים לטפל כראוי, אך טעו. כדי להבין יותר מול מה אתם עומדים, לפניכם קצת על איך לבדוק האם המקרה שלי הוא רשלנות רפואית.

 

מה היא בדיוק רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא תופעה שכיחה בעולם הרפואה, הכוללת למעשה רשלנות מטעם הצוות המטפל שהביאה לטיפול שגוי או אבחון שגוי במטופל. ישנם סוגים רבים מאד של רשלנות רפואית, וכל טיפול, בדיקה, אבחון ומתן תרופתי יכול לקחת חלק ברשלנות רפואית.

מדובר בתופעה שעלולה לסכן את המטופל משמעותית שכן אבחון לא נכון, או טיפול תרופתי לא נכון יכולים לפגוע במטופל אנושות ולמנוע ממנו את הטיפול הנכון שהוא אמור לקבל. לכן במקרים של רשלנות רפואית המטופלים זכאים רבות לפיצויים ולתביעת הצוות המטפל. לעוד מידע וליווי ניתן לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית כפיר דיין דובב.

 

איך לבדוק האם המקרה שלי הוא רשלנות רפואית?

לא כל מקרה מצער ואבחון שגוי ייחשב לרשלנות רפואית, וכדי להוכיח ולנצח בתביעה בבית המשפט על רקע רשלנות רפואית שנעשתה לכם, יש צורך להוכיח שהנזק שנגרם לכם נגרם בעקבות הרשלנות הרפואית, ושהוא יכל להימנע בעזרת תשומת לב רבה יותר של הצוות המטפל.

במקרים רבים בית המשפט גם פוסל את התביעות ויש תיקים שלא כל כך פשוט להוכיח. כדי לנסות ולדעת האם המקרה שלכם כן נחשב לרשלנות רפואית והאם יש לכם פוטנציאל לתבוע ולזכות בתביעה על רשלנות רפואית, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום שמכיר את הדינים והתיקים הקודמים בנושא הרשלנות הרפואית.

 

מה לעשות במידה וחוויתי רשלנות רפואית?

במקרה וחוויתם רשלנות רפואית, מומלץ לפנות לעורך דין כדי להתייעץ על מה המהלכים הצפויים לכם, העלויות והפיצויים שעומדים על הפרק. במידה ואכן מדובר בתיק של רשלנות רפואית, תוכלו להגיש תביעה כנגד הצוות המטפל שגרם לכם נזק וטיפול שגוי ולא מספק.

כחלק מהתביעה תצטרכו לעמוד למעשה על אומדן הנזק שנגרם לכם ועל הלך האירועים המדויק של הטיפול שקיבלתם. החלק החשוב ביותר בתביעה, הוא להוכיח הקשר סיבתי בין הנזק והמצב הרפואי שלכם כיום ובין ההחלטות של הצוות המטפל באותה העת של ההתרשלות, כלומר הפוקוס המרכזי בתביעה יהיה להצביע על הקשר ש לתוצאה וסיבה בין הטיפול הבלתי הולם, לנזק שאתם סופגים.

רופאה עומדת לאחר רשלנות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »