חיפוש

למה לעשות איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

מצבים כלכליים קיצוניים וכניסה לסחרחורת של חובות, יכולים להידרדר עד לכדי פתיחת תיקים בהוצאה לפועל ונקיטת סנקציות כלכליות הפוגעות באופן ממשי באיכות החיים שלנו. כאשר מדובר בפתיחה של כמה תיקים בהוצאה לפועל, ניתן לאחד אותם לתיק אחד ובמאמר זה נראה למה זה אכן כדאי

 

פתיחת תיקים בהוצאה לפועל

כאשר החובות מתחילים להצטבר וסך ההכנסות שלנו לא מספיק לכסות את הסכומים שלווינו, המצב יכול להידרדר בקלות לכדי נקיטת הליכים נגד החייב בלשכת הוצאה לפועל, האחראית על אכיפת הגבייה ומשמשת כזרוע המבצעת של רשות בתי המשפט בישראל.

אחת המשמעויות העיקריות של פתיחת תיק בהוצאה לפועל, היא הסנקציות הכלכליות המוטלות על החייב, ביניהן הגבלות על חשבון הבנק, עיקול משכורות, עיכוב יציאה מהארץ ואף מאסר בפועל במקרים של אי תשלום מזונות.

 

מהו איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

במקרים רבים, החובות שהצטברו אינם מגיעים מנושה אחד, אלא מכמה ובהתאם לכך, נפתחים מספר תיקים בהוצאה לפועל כנגד החייב, באופן המאלץ אותו להתנהל מול כל נושה ונושה בפני עצמו. במקרים כאלו, החוק מאפשר לחייב לאחד את כלל התיקים לתיק אחד ולאפשר לו לשוב לשגרת חיים נורמטיבית תחת ההגבלות הכלכליות שהוטלו עליו, כאשר מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא איחוד תיקים – עו"ד דניאל ינובסקי.

 

מהם היתרונות של איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

לאחר אישור הבקשה לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל, ישלם החייב סכום חודשי קבוע, אשר יחולק בין הנושים בפרק זמן קצוב שקבע הממונה על איחוד התיקים. דרך זו מאפשרת התנהלות בערוץ אחד מול כלל הנושים, במקום להתנהל באופן פרטני מול כל אחד.

בתהליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל, ההליכים שננקטו כנגד החייב אמנם אינם מתבטלים, אך עמידה בהסדרי התשלום החודשי, מאפשרות להגיש בקשה לרשם הוצאה לפועל, על מנת שיורה על השהיית ההליכים.

 

מהם התנאים לאיחוד תיקים?

הגשת בקשה לאיחוד תיקים ללשכת הוצאה לפועל תידון בהצטבר התנאים הבאים: הצהרה על מצב כלכלי וצירוף כתב על ויתור סודיות, תשלום של 3% לפחות מיתרת כלל החובות בתיקים הפתוחים נגד החייב ותשלום חודשי בסך 3% עד להחלטת רשם הלשכה.

רשם הלשכה יכול להחליט על פריסת החובות לתקופה של שנתיים עד ארבע שנים (ובמקרים חריגים אף לתקופה ארוכה יותר) וכאמור, ניתן לבקש על הפסקה או השהייה של התהליכים שננקטו בתיקים אלו במהלך תקופת איחוד התיקים.

 

נפתחו נגדכם מספר תיקים בהוצאה לפועל? בדקו את האפשרות לאחד אותם

ראינו אם כן, כי במידה ונפתחו נגדכם מספר תיקים בהוצאה לפועל, ניתן יהיה לאחד אותם לתיק אחד, באופן שיאפשר להם הן להתנהל בערוץ אחד מול כלל הנושים והן לפעול להשהיית ההליכים שננקטו נגדכם. בכל מקרה שכזה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה שיפעל להגדלת סיכויי קבלת הבקשה לאיחוד וידאג לאינטרסים שלכם מול הנושים.

עורך דין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »