חיפוש

אבי נפצע בעבודה ונותח אך זה לא עזר – מה ניתן לעשות?

תאונות עבודה מתרחשות כל הזמן בדרגות חומרה שונות.

יחד עם זאת, חשוב להבין איזו תאונה נחשבת תאונת עבודה ומה ניתן לעשות כדי לקבל פיצויים בגינה.

 

מה היא תאונת עבודה

תאונת עבודה היא כל תאונה שקרתה לעובד תוך כדי עבודה, בעקבות עבודה ואף בדרך לעבודה ובחזרה ממנה.

תאונת עבודה יכולה להתרחש בגלל נפילה, החלקה, ליקויים שונים, שימוש בכלי עבודה מסוכנים ועוד. גם פגיעה נפשית יכולה להיחשב תאונת עבודה בתנאים מסוימים.

יחד עם זאת, גם עובדים שחלו במחלה בעקבות עבודתם נחשבים נפגעי עבודה ויש להם זכויות דומות.

 

ממי אפשר לקבל פיצויים בגין תאונת עבודה?

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף הראשון שצריך לספק פיצויים לעובד שנפגע. העובד זכאי לקבל פיצוי עבור אובדן ימי עבודה בעקבות התאונה, אך אם בעקבות התאונה אף נגרמה לו נכות, אשר אינה ניתנת לתיקון, יש להגיש לביטוח לאומי תביעה נוספת.

זוהי תביעה לקבלת דרגת נכות מעבודה, אשר מיועדת למי שנפגע באופן זמני, או קבוע כתוצאה מתאונת עבודה.

נכות זמנית מזכה את העובד בפיצויים תקופתיים. נכות קבועה מזכה בפיצוי חד פעמי, או חודשי, בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לו.

יחד עם זאת, חשוב להבין גם כי יש מקרים מיוחדים.

אם למשל העובד נפגע ואובחן כנכה זמנית, אך לאחר טיפולים רפואיים, כמו ניתוחים למשל, המצב הרפואי שלו לא השתפר, אזי הוא יכול להגיש לביטוח לאומי תביעה על החמרת מצב, כדי להיבדק מחדש על ידי ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות החדשים.

 

תביעה נגד המעביד

תאונות עבודה עשויות להתרחש גם כתוצאה מרשלנות של מעביד. במקרה כזה ניתן להגיש תביעה נגד המעביד וגם נגד חברת הביטוח שביטחה את המעביד בביטוח חבות מעבידים.

רשלנות יכולה להתרחש כאשר המעביד לא מספק ציוד תקין, לא מקפיד על כללי בטיחות, לא מספק סביבת עבודה בטוחה, לא מספק הדרכה הולמת לתפקיד, לא מספק פיקוח, לא מציין הוראות בטיחות לעובדים וכן הלאה.

בתביעה נגד המעביד, העובד יצטרך להוכיח כי התאונה התרחשה כתוצאה ישירה מפעולה רשלנית של המעביד וכן להוכיח בנוף, כי הנזק נגרם כתוצאה ישירה מהתאונה.

כדי להוכיח את שתי הטענות הללו, יש לפעול בצורה שיטתית ומסודרת, בסיוע עו"ד מתאים, שמכיר היטב את התחום ולפתוח בהכנות לתביעה, הכוללות בין היתר פנייה למומחה רפואי רלוונטי לקבלת חוו"ד רפואית כדי לתמוך בטענה כי הנזק נגרם בעקבות תאונת עבודה.

 

לסיכום

תאונות עבודה מתרחשות לעיתים קרובות למרבה הצער ולכן ניתן למצוא בעלי מקצוע מנוסים, אשר יודעים היטב כיצד לטפל בהיבט המשפטי של הנושאים הללו. עזרה כזו היא חיונית, למי שרוצים להגיש תביעה כדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים להם בעקבות תאונת עבודה.

למידע נוסף, לחצו: https://www.df-law.co.il

 

כלי משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה עושים לפני חקירה משטרתית
מה עושים לפני חקירה משטרתית?

חקירה משטרתית היא מעמד מלחיץ המהווה רגע גורלי אשר ישפיע רבות על עתידו. חקירה משטרתית יכולה להוביל לשיוך פשעים מסוימים לנחקר ואף להעלות את הסיכויים

קרא עוד »