חיפוש

מה זו חווית משתמש?

אין ספק שבעידן המפותח של ימינו, הממשקים הטכנולוגיים הפכו לחלקים אינטגרלים ממהלך היממה של האנושות כולה ולא עובר יום בודד מבלי שיבוצע שימוש במערכות שונות באינטרנט. שימוש בפלטפורמה דיגיטלית כגון תוכנה, אתר או אפליקציה יוצר אוטומטית אצל הגולש חווית משתמש. החוויה מושפעת הן מנראות הממשק והן מתוכנו. על מנת לעורר את הרצון אצל הגולש להשתמש במערכת ולהניעו להמליץ עליה כדי להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים, על חוויית המשתמש שלו להיות מדורגת לא פחות מנהדרת.

גולשת

מהם המאפיינים שצריך לשים עליהם דגש?

כדי לספק למשתמש הקצה חווית משתמש חיובית בזמן פעילותו, יש להבחין במספר קריטריונים בסיסיים וחיוניים. ללא מכלול המאפיינים שלהלן, המשתמש עלול לעזוב את הממשק לתמיד ולהשפיע על סביבתו לעשות כן.

עיצוב חמים ונעים

תחילה, על הממשק להיות בראש ובראשונה בעל נראות נעימה לעין שתיצור רושם ראשוני טוב, נחיתה רכה וסביבה נוחה לצופה בה. ניתן ליישם זאת על ידי שימוש בצבעים נכונים של כל מרכיבי המערכת כגון טקסט, תמונות, רקע וכפתורים. אנימציה מתאימה יכולה גם היא להוות אמצעי ויזואלי בעל תוספת מעניינת שיעביר את המסר ויסקרן את מוחות הגולשים.

ריספונסיביות

כמו כן, יש לשים לב לריספונסיביות הממשק העוסקת בהתאמת מראה הממשק לגודל המסך בו מתבצע השימוש. בין אם מדובר במסך תצוגה קטן או גדול, על המערכת לארגן באופן מסודר את תצורת הממשק במטרה ליצור חוויה מזמינה מכל מכשיר.

ניווט זורם

בנוסף, יש לוודא כי ההתמצאות במערכת נוחה וזריזה כדי להקל על המשתמש למצוא את מה שהוא מחפש במהירות האפשרית. זאת מפני שאף אחד לא רוצה ולא אוהב לבזבז את זמנו היקר. בעיקרון, עליכם להיכנס לראש המשתמש ולחשוב מה אתם הייתם עושים אם הייתם נכנסים לאתר/אפליקציה/תוכנה. האם הייתם ממשיכים לגלוש או שמא נוטשים את הממשק לאחר שניות בודדות?

חווית משתמש אידיאלית- איך עושים את זה באופן מקצועי?

כפי שהוסכם, חווית משתמש הינה משמעותית מאוד ויש בה כדי לתרום רבות  לתדמית המערכת הדיגיטלית והצלחתה. במידה והנושא קורץ לכם, וודאי תתעניינו כיצד לצבור את הידע הנחוץ לשם הפקת חווית משתמש אופטימלית. בין אם ברצונכם להחיל את הידע על ממשק שיצרתם או לחלופין להמיר את הידע לקריירה בתחום ההייטק או הכנסה צדדית, כל שעליכם לעשות הוא לרכוש קורס מקצועי, כזה שיספק כל מה שעליכם לדעת. באתר של מכללת סולו המובילה בתחום הגרפיקה https://onlinegraphic.co.il , תוכלו למצוא שפע קורסים איכותיים המועברים באמצעות האינטרנט ושבסיומם יהיה בידיכם תיק עמוס בעבודות פרי יצירתכם. שלל הקורסים מקיפים והמרכיב העיקרי והמנצח בהם הינו העיצוב- כי אם נגיד את האמת, ללא עיצוב- מאוד עצוב.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא