חיפוש

חלל עבודה ברמת גן

קשר הדוק בין רווחת העובדים לבין רמת התפוקה שלהם הוא עובדה קיימת וידועה כבר שנים רבות, אך כיצד משתלב בתוך התחום הרחב הזה נושא עיצוב חללי עבודה?

האם באמת יש חשיבות לעיצוב החלל כפלטפורמה להגברת תחושת הרווחה, הנאה ולבסוף העלאת התפוקה של העובדים?

נראה כי חברות הייטק עתירות משאבים מאמינו שכן. גוגל ופייסבוק הן רק חלק מהדוגמאות לחברות שהחליטו להשקיע בעיצוב חללי עבודה מעוצבים באופן יצירתי, ככלי להעלאת תפוקת העובדים ולמען האמת – גם אתם יכולים.

 

למה עיצוב חלל עבודה הוא חשוב כל כך?

מחקרים רבים מראים כי עיצוב חכם ומתוכנן של חלל העבודה משפיע באופן ישיר על יצירת קהילה, עידוד חדשנות בקרב העובדים וגם הגברת התפוקה שלהם.

זה כבר לא סוד שחברות ענק משקיעות הון לא קטן בעיצוב חללי עבודה אפקטיביים ושזה גם עובד להם.  אז איך בדיוק עושים את זה?

 

כיצד עידוד מפגשים אקראיים מעלה את תפוקת העובדים?

מפגשים אקראיים בין העובדים במסדרונות החברה, בקפיטריה או בכל חלל ציבורי אחר מעודדים חדשנות ותפוקה במידה רבה – הם מאפשרים יצירת תקשורת בלתי אמצעית, נינוחה ופתוחה, דרכה זורם ידע, מתאפשרת החלפת רעיונות ומכאן קצרה הדרך לחדשנות והעלאת התפוקה של העובדים.

כדי ליצור סביבה מאפשרת מפגשים אקראיים, כדאי לשקול עיצוב מסדרונות רחבים ונוחים עם פינות ישיבה מזמינות וחללים משותפים נוספים, שאינם חללי עבודה נטו, כמו אזור משחקי חשיבה, גינה קטנה ועוד.

באזורים הייעודיים האלה, מומלץ להציב לוח מחיק עם טושים מתאימים, או חבילת פתקים ועטים, כדי שהעובדים יוכלו לתעד את הרעיונות הנוצרים במהלך הפגישות הללו ולבסוף ליישם אותם.

 

עיצוב חלל עבודה שמעודד גיבוש קהילה

המקום הטבעי להתחלת גיבוש קהילה הוא פעמים רבות חדר האוכל. בעיקר כאשר מדובר על חברה שמעסיקה עשרות עובדים, או יותר, חיבורים יכולים להיווצר בעת ישיבה בקפיטריה בצורה שמעודדת יצירת קשר, כמו למשל שולחן אבירים גדול, פינות ישיבה יצירתיות ומזמינות ועוד.

גם מטבחון מצויד היטב, אטרקטיבי ושימושי, צפוי לזמן מפגשים ושיחות, חילופי רעיונות ותקשורת טובה בין העובדים, בניגוד למצב שבו העובדים יוצאים לאכול בחוץ בהפסקה, במסעדות שונות ואינם נפגשים לשוחח.

 

עידוד תקשורת ויצירת קשרים חברתיים באמצעות אלמנטים משחקיים

לוחות שחמט באזורי הפנאי של מקום העבודה, לוחות מחיקים לכתיבת הודעות ומסרים, משחקי חשיבה שונים המחייבים שיתופי פעולה לצורך התקדמות במשחק, כל אלה יכולים לעודד יצירת חיבור בין עובדים ממחלקות שונות וחשיבה משותפת על פתרונות לבעיות ארגוניות, פיתוח מוצרים חדשים ועוד.

 

לסיכום

לחללי עבודה מעוצבים יש כוח לתת לעובדים מוטיבציה להעלות את התפוקה בפני עצמם, אך עיצוב חכם של חללי עבודה יכול לעודד את התקשורת בין העובדים ובכך לגרום באופן עקיף לחשיבה משותפת, חשיבה יצירתית, חיבור בין עובדים ממחלקות שונות, תקשורת פתוחה ויצירתית וכך באופן עקיף, להגדיל את התפוקה ואת המעורבות, כמו גם את החדשנות בקרב העובדים בארגון.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קרקעות
איך לבחור קרקע להשקעה

רכישת קרקע זה הליך מרגש, ויש שיגידו גם יותר מהנה לעומת רכישת נכס. רכישת קרקע להשקעה נחשבת קלה ופשוטה יותר מאשר רכישת נכס להשקעה, ואם

קרא עוד »