חיפוש

ללמוד מהגדולים: אלו הם הלוגואים המוצלחים ביותר בעולם

כל מותג מנצח צריך לוגו מנצח. אבל כשמדובר בסמליל קטן שאמור להיות זכיר ופשוט, איך אפשר להכניס אליו את כל הערכים והחזון של החברה?

אם תשאלו את החברות הגדולות בעולם, זה בדיוק מה שצריך כדי לקחת כל מותג קדימה.

בלוגואים שנבחן עכשיו מתחבאים מסרים סמויים (או ממש גלויים) שמעבירים ללקוחות בדיוק את המסרים שצריך להעביר בדרכים יצירתיות ולא צפויות.

אז הנה כמה מהלוגואים הכי מצליחים בעולם, וקצת ממה שעומד מאחוריהם.

 

  1. אמזון

במבט חטוף, הלוגו של אמזון נראה פשוט וקליל, אבל החץ הכתום המזוהה עם החברה מסתיר בתוכו משמעויות רבות.

מצד אחד, מדובר בחיוך, המסמל את הרצון של אמזון לשמור על לקוחותיה מרוצים תמיד. אך מהצד השני, החץ הכתום מחבר בין האותיות A ו-Z. קצת כמו הביטוי העברי "מא' עד ת'", אמזון רוצה להעביר מסר שניתן למצוא הכל באתר של אמזון.

אתר אינטרנטי

  1. אפל

הלוגו של חברת הטכנולוגיה המצליחה בעולם כיום ידע גרסאות רבות. הגרסה הנוכחית של התפוח המפורסם עוצבה על ידי המעצב רוב ג'נוף.

אז למה אפל בחרה לייצג את עצמה על ידי תפוח עם ביס? המעצב הראשון של הלוגו כנראה היה רעב, וחשב שזה יפתח לו את הצ'אקרות והמוזה. אבל, אחרי שהוא נגס בתפוח, הוא קלט שהמילה האנגלית לביס (bite) נשמעת כמו מונח מעולם המחשבים byte המייצג יחידת מידע קטנה במחשב, ובחר לעצב את התפוח בצורה הזאת.

בשלב מסוים, התפוח הורכב מפסים צבעוניים כדי להדגיש את העובדה שמחשבי החברה יוצרו עם צגי צבע שנחשבו מתקדמים באותה תקופה. עם חזרתו של סטיב ג'ובס לחברה והופעת דור חדש של מחשבים ומכשירים סלולריים, עברה אפל לגרסה המונוכרומית של התפוח.

אפל

  1. מקדונלדס

ה-M הצהובה המפורסמת מסמלת את שם החברה (כאילו דה) ו2 פסים צבעוניים שעיטרו את המסעדה הראשונה של הרשת שהוקמה בשנות השישים.

אבל, לא הרבה יודעים, הM הצהובה אמורה לסמל גם… חזה נשי.

כאשר מקדונלדס חשבו על לנטוש את הסימן המוכר, יועץ העיצוב והפסיכולוג לואי צ'סקין טען כי הלוגו בתצורתו הנוכחית מסמל חזה נשי מזין עם סמליות פרוידיאנית. בשנות השישים זה נראה הגיוני, מי אנחנו שנתווכח?

רשת מזון

  1. מיקרוסופט

ענקית הטכנולוגיה ששינתה את העולם, שינתה את הלוגו שלה בשנת 2012 לגרסה מחודשת, מרעננת וחדשה של הלוגו הישן של החלונות הצבעוניים.

מנהל המיתוג של מיקרוסופט אמר כי "הלוגו מסמל את המורשת, אבל גם את העתיד, החידוש והרעננות.

הריבועים הצבעוניים מזכירים מאוד גרסאות ומוצרים הקשורים למערכת ההפעלה ווינדוס, רק הגופן הפך ישר ונקי נקי ויותר, וגם הריבועים עצמם ישרים ולא עפים ברוח כמו בעבר.

תוכנה

רוצים גם אתם עיצוב לוגו כמו של הגדולים?

למה אתם מחכים? היכנסו ללינק >>> http://www.interload.co.il

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מסך
במה כרוך מיתוג עסקי?

בעלי עסקים חדשים מוצאים את עצמם לא פעם נחשפים למושגים שונים שלא הכירו קודם לכן. עובדה זו התגלתה לנו ממש לאחרונה, כששוחחנו עם בעל חנות

קרא עוד »