חיפוש

איך לבחור קרקע להשקעה

רכישת קרקע זה הליך מרגש, ויש שיגידו גם יותר מהנה לעומת רכישת נכס. רכישת קרקע להשקעה נחשבת קלה ופשוטה יותר מאשר רכישת נכס להשקעה, ואם עושים זאת נכון אז גם יותר משתלמת. למרות זאת, יש כמה שלבים חשובים שיש לעבור בדרך לרכישה הנכספת, ואם זו הפעם הראשונה אז יש לעשות זאת לאט ובזהירות.

 

הציבו מטרה להשקעה

גם כשמדובר בהשקעה ספציפית כמו קניית קרקע, יש לא מעט אפיקי השקעה.

יכול להיות שאתם רואים בקרקע השקעה מניבה יותר מאשר מניות או סוגי נכסים אחרים, אולי אתם מעוניינים לבנות על הקרקע בית משלכם, אולי ברצונכם לבנות נכס מסחרי, או אולי אתם רוצים להשביח את הקרקע ולמכור אותה במחיר גבוה משמעותית ממה שקניתם.

כך או כך, אתם בהחלט צריכים שתהיה לכם תכנית ארוכת טווח עבור החלקה שאתם מחפשים, כי זה מה שיוביל את השיקולים שלכם בבחירת הקרקע.

לא משנה מהי מטרת ההשקעה המדויקת, התייחסו לרכישה כאל השקעה לטווח ארוך.

סביר להניח שלא תעשו רווח מיידי מהרכישה, כך שצריך לנסות ולחשב את הזמן שדרוש עד שהקרקע תניב סכום נאה.

 

הקדישו זמן למחקר

החלק המשמעותי ביותר בכל השקעה הוא הכנת שיעורי בית. כשמגיעים להשקיע בחלקת קרקע, צריך לקבל את כל העובדות על הקרקע טרם תחליטו אם זו ההשקעה המתאימה עבורכם או לא. ישנם מספר דברים חשובים שעליכם לברר היטב על הקרקע: מאפיינים פיזיים, היסטוריית בעלות על הקרקע (האם הקרקע היא פרטית או לא), מס רכוש, מגבלות שימוש שיש על הקרקע ומפות. מחקר יסודי שיתבצע לפי כל הפרמטרים הללו, ייתן לכם תמונה מהימנה של פוטנציאל התשואה האמיתי של הקרקע.

 

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

מי שמתעסק בנדל״ן, בין אם זה נכס או קרקע, יודע שמיקום זה שם המשחק. כל משקיע בר דעת יודע שכשמדובר בהשקעה, מה שחשוב זה לא המיקום הלוהט ביותר ברגע הקנייה, אלא המיקום עם פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר. אזורים שמריחים כמו כאלו העתידים לעבור הליך ג׳נטריפיקציה, יהיו לרוב הטובים ביותר להשקעה. כיצד תזהו אזורים אלו? הגעה של אוכלוסיות אמידות ושיפוץ של חלקים מסוימים באזור יהוו אינדיקציה מעולה לכך שמשהו טוב מתרחש. כמובן כל עוד דברים אלו קורים טרם עליית מחירים משמעותית.

 

בדוק את גבולות הקרקע

הגישה לגבולות המדויקים של האדמה יכולה לעיתים להיות בעייתית יותר מכפי שהיא נראית במציאות. הגבולות לא תמיד ברורים, ולא מומלץ להסתמך על הסיור שטח אם ברצונכם לדעת את המידות המדויקות. הקפידו שיהיו לכם את כל המסמכים הדרושים שייתנו לכם מדד מדויק של גודל הקרקע.

אז נכון שרכישת קרקע להשקעה זהו הליך מרגש, אך חשוב לזכור שמדובר בהליך ארוך שמלווה בהרבה לבטים. הצבת מטרה להשקעה, הקדשת זמן למחקר יסודי, בחינת פוטנציאל המיקום של הקרקע ובדיקת הגבולות המדויקים של האדמה, ייתנו לכם נתונים מהימנים מהם תוכלו להרכיב תמונה כוללת לגבי הקרקע ולהחליט האם היא טובה עבורכם או לא.

מטבעות ובית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משרד עבודה
חלל עבודה ברמת גן

קשר הדוק בין רווחת העובדים לבין רמת התפוקה שלהם הוא עובדה קיימת וידועה כבר שנים רבות, אך כיצד משתלב בתוך התחום הרחב הזה נושא עיצוב

קרא עוד »