חיפוש

אזרחות אמריקאית: 4 יתרונות לסטודנטים

אזרחים אמריקאים נחשבים לאזרחים אמריקאים גם אם אינם חיים בארה"ב.

סטודנטים ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית אינם יוצאי דופן בהיבט הזה: לצד החובה לדווח על הכנסות והחובה לשלם מיסים לרשויות האמריקאיות, מקבלים אזרחים ארה"ב ובכלל זה הסטודנטים, שפע של הטבות ומענקים, שיכולים לעזור להם לעבור בקלות יחסית את התקופה המתישה של לימודים אקדמיים.

אז על אילו הטבות בדיוק מדובר ומה אתם צריכים לעשות כדי לקבל את הזכויות האלה?

 

1. החזר מס לסטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית

סטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית, משלמי מיסים יכולים להגיש בקשה לקיזוז מסים בעקבות הוצאות מוכרות לצורכי השכלה גבוהה, כמו רכישת ציוד למשל.

החזר זה יכול להגיע עד גובה של 1000$ לשנה ולכן הוא אטרקטיבי ומשתלם במיוחד.

מן הראוי לציין כי זוהי רק אחת מההטבות הניתנות לאזרחי ארה"ב, בכלל זה גם מענקי קורונה נדיבים הניתנים לאזרחים אמריקאים, גם אם אינם חיים בארה"ב.

 

2. מענק לסטודנטים בעלי הכנסה נמוכה

סטודנטים שאינם חייבים במס, בגלל הכנסה נמוכה, יקבלו מענק במקום החזר – ישירות לחשבון הבנק שלהם, בהתאם לסכום ההוצאה המוצהר על רכישת השכלה גבוהה.

מענק זה ניתן גם לסטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית, הלומדים במוסדות ישראליים ספציפיים להשכלה גבוהה, ביניהם האוניברסיטה העברית בירושלים, הטכניון, המכללה הבינתחומית בהרצליה וכן אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

 

3. מענקים לסטודנטים שהם הורים לילדים

אזרחים אמריקאים, גם אם הם חיים במדינה אחרת, זכאים למענק שנתי בסך 1000$ לילד.

כדי להנות מהטבה זו יש להוציא לכל ילד מספר Social Security, אך זהו ללא ספק מענק משמעותי, בייחוד עבור הורים לילדים, המתמודדים עם עול הפרנסה במקביל להיותם סטודנטים להשכלה גבוהה.

 

4. מלגות לסטודנטים אמריקאים

בין שלל היתרונות להם זוכים אזרחים אמריקאים, קיים מספר גדול של מלגות שונות, המוענקות על ידי גופים שונים, עבור סטודנטים אמריקאים, בין אם הם לומדים בארה"ב ובין אם הם לומדים בישראל.

כדי לברר על זכאות למלגה ספציפית, יש ליצור קשר עם הלשכה למנהל אמריקאי, המעניקה מלגות לסטודנטים אמריקאים בכל העולם, כמו גם משרד החינוך האמריקאי, המתנה את מתן המלגות בהשתתפות בקורס אונליין אחת לשנה. ניתן לברר אודות מלגות אלה גם אצל האחראי על מלגות במוסד הלימודים בישראל.

בחלק מהמקרים, מתן המלגות מותנה בחזרה של הסטודנט לארה"ב בתום הלימודים והשתלבות בשוק העבודה, אולם חלק מהן ניתן לסטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית באשר הם ללא תנאים מיוחדים

 

לסיכום

נראה כי סטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית זוכים לשלל הקלות והטבות, שעוזרות להם לעבור בשלום את אחת התקופות המאתגרות בחיים, אולם כדי לקבל את ההטבות האלה יש להקפיד ליזום את הפנייה לרשויות המס או לרשויות אחרות, אחראיות על מתן המענקים וההחזרים, רצוי בעזרת רו"ח אמריקאי.

 

דרכון אמריקאי במזוודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא